Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Aktualno
Aktualno
24. oktober 2015

Včeraj, 20. oktobra 2015 je v Državnem zboru potekala druga obravnava predloga zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov in šestih spremljajočih zakonov, ki to področje urejajo na posebnih gospodarskih področjih.

Na ZPS menimo, da predlog zakona ni ustrezna podlaga za vzpostavitev učinkovitega sistema izvensodnega reševanja potrošniških sporov, saj ponudniki blaga in storitev niso dolžni organizirati mehanizma za izvensodno reševanje potrošniških sporov (skrajšano IRPS), niti sodelovati v teh postopkih, razen v primerih, ko jim to nalaga specialni zakon (npr. ZEKom, Energetski zakon, ZPotK).

Obžalujemo, da Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo vidi izvensodno reševanje sporov le kot izvajanje dejavnosti, kot storitev na trgu, ne pa kot nujen predpogoj za učinkovito varstvo potrošnikov in s tem tudi za krepitev družbene blaginje. Zato je prevzelo določbe Direktive brez vsebinske prilagoditve stanju v Sloveniji in zgolj prepisalo pravila, ki dopuščajo delovanje različnih oblik IRPS (ena oseba ali kolegialno telo), različne postopke (svetovalni, posredovalni, predlagalni, razsojevalni ali kombiniran postopek) in različne posledice sprejete odločitve (zavezujoča ali nezavezujoča odločba). Kar se na prvi pogled vidi kot `prednost številnih možnosti´, pomeni v praksi za potrošnika predvsem to, da v državi na določenih področjih tako kot sedaj, sploh ne bo vzpostavljen mehanizem izvensodnega reševanja sporov (npr. trgovina, turizem, stanovanjsko upravljanje, ...), ne bo enotnega sistema IRPS, potrošnik bo moral vedno preverjati, ali lahko zaupa izvajalcu IRPS, preverjati, kakšen postopek uporablja izvajalec IRPS in kakšne posledice ga lahko doletijo zaradi sodelovanja v postopku.

Zato menimo, da takšen predlog zakona potrošnikom ne zagotavlja zaupanja vreden pravni okvir in zato ni ustrezna podlaga za vzpostavitev učinkovitega sistema izvensodno reševanje potrošniških sporov.

Poudarjamo, da je uspešnost sistema izvensodnega reševanja potrošniških sporov nesporno odvisna od kredibilnosti sistema, le-ta pa seveda izhaja iz kredibilnosti organov, ki spore rešujejo oz. oseb, ki dejansko odločajo v posameznih sporih. Zato je po našem prepričanju za pridobitev zaupanja potrošnikov v IRPS temeljnega pomena, da o sporih odločajo kolegijski organi, sestavljeni iz enakega števila predstavnikov kompetentne potrošniške organizacije in predstavnikov ustreznega gospodarskega združenja, pod predsedstvom nevtralne osebe, ki izpolnjuje pogoje za imenovanje na mesto sodnika ter ima nekaj let izkušenj na področju reševanja sporov. Učinkovitost takšnega sistema potrjujejo tudi izkušnje držav članic, kjer imajo že več desetletne izkušnje (npr. Danska, Švedska, Nizozemska).

Preberite:

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA