Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Prijava
Aktualno
Aktualno
08. maj 2017

Pred 67timi leti, 9. maja 1950, je Robert Schuman predstavil slovito deklaracijo, ki je tlakovala ustanovitev Evropske Unije (EU). Prav v tistem času so nastajale prve potrošniške organizacije po EU. Nova, dinamična tržna ekonomija, ki se je razvijala, je prinesla številne priložnosti za oboje, za gospodarstvo in potrošnike. Potrošniki, soočeni z novimi možnostmi in izbiro, so potrebovali neodvisen nasvet. Sprva, ko so želeli kupiti hladilnik ali pralni stroj kasneje pa tudi, ko so izbirali zavarovanje ali hipoteko.

S tem, ko je Evropa rastla in se vedno bolj povezovala, potrošniki niso potrebovali zgolj nasveta za izbiro najboljšega izdelka ali storitve, ampak tudi evropsko zaščito pred nepošteno poslovno prakso. Varstva pravic potrošnikov ni bilo mogoče več obvladovati zgolj na nacionalni ravni. Če izdelki in storitve “prečkajo mejo”, jo mora tudi varstvo potrošnikov. Začelo se je s sprejemom Evropskega potrošniškega programa leta 1975. Vse odtlej, desetletje za desetletjem, smo gradili trden okvir potrošniške politike EU v korist EU državljanov, ki vpliva na naša vsakodnevna življenja na način, ki se ga večina niti ne zaveda.

favicon Oglejte si: Video, Breda Kutin ob 60. letnici Rimske pogodbe

Ali veste, da EU pravila zagotavljajo, da dobavitelji hrane, od kmeta do supermarketa, spoštujejo higienske in varnostne zahteve? Nevarni prehranski izdelki so s tržišča umaknjeni zahvaljujoč EU sistemu opozarjanja. Obvezno označevanje potrošnikom omogoča, da vedo, kaj točno vsebuje njihova hrana in jim da možnost, da izberejo bolj zdrave alternative, če to želijo.

Se zavedate, da EU evropski predpisi določajo zahteve da igrače, sušilniki za lase in otroška oblačila, ki so v prodaji v evropskih trgovinah, ustrezajo visokim varnostnim standardom, ne glede na to, kje so izdelani? Opozorilni sistem med članicami EU zagotavlja, da so nevarni izdelki hitro umaknjeni s trga.

Ali veste, da imate, zahvaljujoč EU zakonodaji, pravico do pomoči in denarnega nadomestila, če je vaš let odpovedan ali ima zamudo?

Zaradi strožjih evropskih predpisov smo potrošniki dandanes bolje zaščiteni, ko kupujemo prek spleta. Ti predpisi nam zagotavljajo visoke standarde glede okolja, zdravja, varstva zasebnosti in zgolj zaradi njih bomo lahko v tujini končno telefonirali brez stroškov gostovanja. EU morda ne dobi vedno priznanja za svoje zasluge, a dejstvo ostaja: EU na številne načine izboljšuje vsakdan potrošnikov in s tem postavlja standarde, ki so za zgled mnogim potrošnikom po svetu.
Toda prihodnost bi znala biti manj bleščeča in izzivov, ki so pred nami, ne gre podcenjevati.

Politična kriza, Brexit in naraščanje prepada med evropskimi državljani in njihovimi voditelji, so zatresli Evropsko Unijo. Zato letošnje praznovanje deklaracije Roberta Schumana in marčevsko proslavljanje 60.obletnice Rimske pogodbe nista dovoljšnja razloga za brezskrbno praznovanje. Z vseh koncev Evrope se slišijo pozivi EU, naj se približa ljudem. In popolnoma prav imajo.

Ponovno moramo stopiti skupaj, čeprav z različnimi hitrostmi, če je to bolj primerno. Sodelovanje je edini način, da lahko izboljšamo stvari za vsakogar, za potrošnike. Toda, kako lahko ponovno vzpostavimo zaupanje? Za začetek z močno, odločno, napredno politiko varstva potrošnikov. Vsi smo potrošniki. Prav vsak izmed nas. Zagotavljanje varstva potrošnikov omogoča EU, da vpliva neposredno na potrošnike, na njihov vsakdan. Pokažimo ljudem, kaj Evropa dela in kaj še lahko stori zanje. Dajte potrošnikom orodje za uveljavljanje njihovih pravic, ko gre kaj narobe in vzpostavite skupen evropski sistem za za uveljavljanje in vlaganje kolektivnih odškodninskih tožb.

Recite ne klavzuli `ne-prihoda´ ( no show clause) v pogodbah letalskih družb. Borite se za daljše roke pri uveljavljanju pravic iz naslova garancije in za trajnejše potrošne dobrine. To zahteva pogumne odločitve in pogumne odločevalce. Pred šestimi desetletji je Robert Schuman imel pogum, da ukrepa in naredi razliko. Danes potrošniške organizacije iz vse Evrope v okviru Evropske potrošniške organizacije (BEUC) pozivamo evropske voditelje, naj storijo enako. Bodite ponovno pogumni in postavite potrošnike v središče evropske prihodnosti.

Slovensko verzijo (prevedeno iz angleščine ) je podpisalo 8 predsednikov/ direktorjev potrošniških organizacij, ki vodijo Evropsko potrošniško organizacijo BEUC: Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije, Luisa Crisigiovanni, generalna sekretarka Altroconsumo (Italija) ; Bart Combée, director Consumentenbond (Nizozemska) ; Lars Pram, direktor , Danish Consumer Council- Forbrugerrådet Tænk (Danska) ; Örjan Brinkmann, predsednik The Swedish Consumers' Association - Sveriges Konsumenter (Švedska) ; Alain Bazot, predsednik UFC-Que Choisir (Francija) ; Miguel M. Cuadrado, predsednik Organización de Consumidores y Usuarios (Španija) ; Klaus Müller, direktor, Verbraucherzentrale Bundesverband (ZR Nemčija)

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA