Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Aktualno
Aktualno
11. marec 2020

15. marec je svetovni dan pravic potrošnikov, ki ga po vsem svetu praznujemo, odkar je na pravice potrošnikov v nagovoru kongresa leta 1962 prvič opozoril predsednik ZDA John Kennedy.

Že vrsto let je to tudi priložnost, da poudarimo pomembno temo varstva potrošnikov, preverimo, kako se predpisi varovanja potrošnikov izvajajo v praksi, in ocenimo, kakšni izzivi nas čakajo v spreminjajočem se svetu.

Verjeli ali ne, o okolju in trajnostni potrošnji smo pisali že v prvi številki naše revije, marca 1991. Od takrat te teme bolj ali manj redno spremljamo, nismo pa jih postavljali v
ospredje svojega delovanja. Zdaj smo prišli do točke, ko nas strokovnjaki, pa tudi narava sama, opozarjajo, da gre zares, zato trajnostni potrošnik tudi v našem delokrogu dobiva večjo težo in prioriteto. V marčevski reviji ZPStest predstavljamo vrsto malih korakov in ravnanj, ki lahko, podobno kot varčevanje v majhnih zneskih, dolgoročno prinesejo vidne rezultate.

Skupaj s temo podnebnih sprememb je iz Bruslja z novo komisijo zapihal tudi nov veter razumevanja potrošniške politike in pomena nevladnih potrošniških organizacij. Komisija je novo usmeritev začrtala konec januarja, ko je organizirala potrošniški vrh (Consumer summit), posvečen digitalizaciji in podnebnim spremembam, ki se ga je udeležilo več kot 550 predstavnikov vladnih in nevladnih potrošniških organizacij, sodstva, politike, stroke in gospodarstva.

Kot del nove potrošniške politike je komisija poudarila tudi potrebo po oblikovanju nacionalnih strategij varstva potrošnikov ter krepitvi sodelovanja vladnih in nevladnih institucij varstva potrošnikov. Poseben poudarek je bil dan izobraževanju mladih o varstvu potrošnikov, o potrošniški pismenosti, znanju in veščinah za življenje. Ne nazadnje je bilo veliko govora tudi o potrebnih ukrepih za podporo nevladnim potrošniškim organizacijam. Evropska komisija se zaveda, da za izvajanje smelih načrtov potrebuje zaupanje državljanov – potrošnikov. Z razvojem družbe in tehnologij se pravice potrošnikov in državljanov namreč vse bolj prepletajo.

Slovenija je koncept varstva potrošnikov, o katerem smo razpravljali na potrošniškem vrhu, potrdila že leta 1997 z Zakonom o varstvu potrošnikov. A zakon je samo pravni okvir za uresničevanje varstva potrošnikov, v praksi pa je šlo v zadnjem desetletju zgolj za rušenje že vzpostavljenega modela. V letih po sprejemu zakona smo najprej izgubili urad za varstvo potrošnikov, črtane so bile določbe o izobraževanju mladih potrošnikov v šolah, zadnji nacionalni program varstva potrošnikov pa se je neopazno iztekel leta 2017, ne da bi ministrstvo, odgovorno za področje varstva potrošnikov, naredilo kakršno koli analizo njegovega uresničevanja, o pripravi novega vladnega programa ali nacionalne strategije se niti pogovarjajo ne.

Morda pa bo spet Bruselj tisti, ki bo Slovenijo spomnil na njene obveznosti na področju varstva potrošnikov?
Breda Kutin

Prva številka naše revije

 

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA