Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Prijava
Trgovina
Trgovina
28. december 2017

Kar nekaj daril konča v predalu in čeprav so bila podarjena z najboljšimi nameni, je darovalec z darilom `zgrešil´. Kaj lahko storite v takšnem primeru? Lahko izdelek preprosto vrnete v trgovino? To je eno pogostejših vprašanj potrošnikov, zmotno pa je precej razširjeno prepričanje, da mora prodajalec vrniti denar ali pa zamenjati kupljeni izdelek, če ga vrnete v 8 dneh. Preverite, kakšne so vaše pravice v takšnem primeru!

Pogosto nam zmanjkuje časa za nakupovanje, zato marsikateri nakup opravimo na hitro, doma pa opazimo, da nam kupljeni izdelek pravzaprav ni všeč ali pa ni uporaben tako, kot bi si želeli. Kar nekaj daril konča v predalu in čeprav so bila podarjena z najboljšimi nameni, je darovalec z darilom `zgrešil´. Kaj lahko storite v takšnem primeru? Lahko izdelek preprosto vrnete v trgovino? To je eno pogostejših vprašanj potrošnikov, zmotno pa je precej razširjeno prepričanje, da mora prodajalec vrniti denar ali pa zamenjati kupljeni izdelek, če ga vrnete v 8 dneh.

favicon Testi, informacije, nasveti. Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

Pri pravicah potrošnika, povezanih z vračanjem ali zamenjavo izdelkov, je treba razlikovati med zahtevkom, ki ga potrošnik uveljavlja, ker ima izdelek napako, in prošnjo po zamenjavi oziroma vračilu brezhibnega izdelka, ki ga ne želi več imeti zaradi subjektivnih razlogov.

Zakon o varstvu potrošnikov določa pravice potrošnika samo, če ima kupljeni izdelek napako. V tem primeru lahko sami izbirate, ali boste od prodajalca zahtevali popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka, ali pa vračilo kupnine. Brezhiben izdelek pa lahko zamenjate ali vrnete le ob soglasju prodajalca.

Od prodajalčeve poslovne prakse bo torej odvisno, ali bo dovolil zamenjavo izdelka z drugim, izstavil dobropis, ali pa celo vrnil kupnino. Rok za vračilo brezhibnega izdelka je običajno 8 dni, ta rok pa je naveden že na računu.

Praksa
V praksi prodajalci v duhu dobrih poslovnih običajev največkrat omogočijo zamenjavo izdelka. Drug izdelek morate izbrati že takoj v trgovini; če boste izbrali dražjega, boste seveda morali doplačati razliko v ceni. Če zamenjate izdelek za cenejšega, pa je spet od prodajalca odvisno, ali vam bo vrnil denar za razliko v vrednosti izdelka ali ne.

Če prodajalec ponuja dobropis ali vrednostni bon, boste lahko v določenem časovnem obdobju pri njem izbrali izdelek v vrednosti zamenjanega, torej vam ga ni treba izbrati takoj. Bodite pozorni na rok veljavnosti izstavljenega dobropisa, saj ga boste morali unovčiti v tem roku.

Le redko pa se zgodi, da bi bili prodajalci pripravljeni potrošniku za vrnjeni izdelek takoj vrniti kupnino.

Svetujemo vam, da pred vsakim nakupom premislite, ali izdelek ustreza vašim željam ali npr. željam obdarjenca. Prav pri kupovanju daril je dobro že pred nakupom preveriti, ali je mogoče brezhiben izdelek vrniti in v kakšnem roku. Pozanimajte se tudi, na kakšen način bo prodajalec omogočil vračilo oziroma zamenjavo.

Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, veljajo drugačna pravila
Če ste npr. izdelek kupili prek spleta, po telefonu, ali pa na predstavitvi izdelkov zunaj prodajalčevega poslovnega prostora, imate možnost, da odstopite od pogodbe v 14 dneh, ne da bi morali navesti razlog za odstop. Prodajalec vam mora v 30 dneh vrniti kupnino. Če tega ne stori, lahko za pomoč prosite Tržni inšpektorat RS. Več o pogodbah sklenjenih na daljavo.

Račun
Pomembno je, da ob nakupu shranite račun, saj ga bo pri vračilu oz. zamenjavi izdelka zahtevala večina prodajalcev. Z računom dokazujete, da ste izdelek kupili v določeni poslovalnici, iz njega pa je razviden tudi datum nakupa. Na računu je običajno naveden tudi podatek, v kakšnem roku je izdelek mogoče zamenjati oz. vrniti.

Embalaža
Svetujemo vam, da skrbno ravnate z embalažo, saj se lahko zgodi, da prodajalec ne bo želel sprejeti izdelka, če je embalaža poškodovana. Tudi to informacijo bi moral prodajalec sporočiti potrošniku vnaprej.

Prodajalec ni dolžan zamenjati brezhibnega izdelka, izstaviti dobropisa ali vrniti kupnine, razen, če je to izrecno obljubljal.

 

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA