Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Trgovina
Trgovina
17. avgust 2020

"V knjigarni sem za otroka kupila knjigo iz zbirke Disneyjeva klasika. Doma sem ugotovila, da sem kupila napačno knjigo, zato sem jo hotela zamenjati, a prodajalka moji prošnji ni ugodila. Zanima me, ali lahko zahtevam zamenjavo."

Zakon o varstvu potrošnikov daje potrošniku pravico do zamenjave le, če ima kupljeni izdelek napako. V tem primeru lahko potrošnik izbira, ali bo od prodajalca zahteval popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka ali vračilo kupnine.

Izdelek, ki nima napake, lahko potrošniki zamenjajo ali vrnejo le ob dogovoru s prodajalcem, saj zakon prodajalcu ne nalaga, da bi moral potrošnikovi zahtevi ugoditi. Tako je od prodajalčeve poslovne prakse odvisno, ali bo dovolil zamenjavo izdelka z drugim, izstavil dobropis ali vrnil kupnino.

Drugačna pravila pa veljajo pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, in pogodbah, sklenjenih zunaj poslovnih prostorov podjetja. Če je potrošnik na primer izdelek kupil prek spleta, po telefonu ali na predstavitvi izdelkov zunaj prodajalčevega poslovnega prostora, ima možnost, da odstopi od pogodbe v 14 dneh od takrat, ko je izdelek prejel, ne da bi moral pri tem navesti razlog za odstop.

Avtorica: Tea Žnidaršič

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA