Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Trgovina
Trgovina
27. november 2019

Nakupovanje daril je za marsikoga stresna prednovoletna obveznost. Če se je lotimo premišljeno in dovolj zgodaj, je lahko tudi prijetno opravilo, z izbiro pravega darila bomo razveselili tudi obdarovanca.

Ne glede na to, ali podarjate le simbolična darila `naredi sam´ ali nekoliko dražja, naredite načrt – pripravite seznam obdarovancev, nabor idej za obdarovanje in določite najvišji znesek, ki ste ga pripravljeni porabiti v ta namen. Dober nabor idej je učinkovita preventiva pred prenagljenim nakupovanjem izdelkov, ki so morda videti privlačni, a za obdarovanca nimajo prav nobene uporabne vrednosti. Določitev najvišjega zneska pa je varovalka, da ne bi zapravili več, kot vam dopuščajo finančne zmožnosti. Zadolževanje za nakup daril zagotovo ni preudarna odločitev.

Darila
Pečete, kuhate, slikate, se ukvarjate z ročnimi deli? Zakaj ne bi uporabili svoje kreativnosti in darila letos izdelali sami? Idej na spletu je veliko, s takšnim darilom boste obdarovancu izkazali tudi posebno pozornost. Če nimate časa in idej, se boste po darila morali odpraviti v trgovine. V času prednovoletnih nakupov skoraj povsod ponujajo različne popuste in izdelke po akcijskih cenah. Cene izdelkov, ki ste jih uvrstili na seznam, preverite pri različnih trgovcih, na ta način lahko prihranite kar nekaj denarja.

Gneči v trgovinah in nakupovalnih centrih se lahko izognete z nakupovanjem daril na spletu. Tudi tu trgovci ponujajo obilo popustov, a bodite še posebej pozorni, saj se cene ponekod spreminjajo vsak dan, osnovne cene, na katere priznajo popust, pa so včasih pretirano visoke. Tudi na spletu zato primerjajte cene v različnih spletnih trgovinah, če ste vešči spletnih nakupov, preverite še evropske spletne trgovine, kjer je ponudba, kljub stroškom dostave, lahko ugodnejša. Poskrbite le, da boste nakup opravili dovolj zgodaj, da bo darilo pravočasno prispelo. Bodite pozorni na datum dostave in ne pozabite, da so v tem obdobju tudi spletne trgovine (pre)obremenjene.

Darilni boni in kartice
Če dvomite, ali ste izbrali pravo darilo ali vam je zmanjkalo idej, ne želite pa podariti denarja, so lahko prava rešitev darilni boni in kartice. A pozor, večina ima nekatere omejitve, ki lahko zapletejo njihovo unovčitev.

Pred nakupom preverite čas veljavnosti bona ali kartice in morebitne omejitve uporabe – ali lahko darilni bon oz. kartico izkoristite le v določeni trgovini, ali velja le za konkretno storitev (masaža, pedikura …) ali je izbira prepuščena obdarovancu, je unovčljiv le v `fizični´ trgovini ali ga lahko obdarovanec uporabi tudi v spletni trgovini ipd. Čim več je omejitev in čim krajši je rok uporabe, večja je nevarnost, da bo darilo ostalo neizkoriščeno. Vsekakor na omejitve opozorite obdarovanca.

Darilna kartica ali bon? Pri darilnih karticah lahko podarjeni znesek črpate postopoma, pri darilnih bonih je praviloma treba porabiti celotno vrednost, saj le nekateri ponudniki vrnejo neizkoriščen del vrednosti bona (v bonih manjše vrednosti, redko v gotovini). Če se boste odločili za bone, podarite več bonov z manjšo vrednostjo.

Za izgubljeno darilno kartico ali bon ni vračila oz. ga večina ponudnikov ne bo nadomestila z novim. Z bonom ali kartico ravnajte kot z gotovino in ga/jo skrbno spravite.

ZPS nasvet: Vračilo izdelka, če z njimi niste zadovoljni ali vam ni všeč
Lahko se pripeti, da kljub premišljenemu izboru darilo obdarovancu ni všeč ali pa mu ni prav, če ste mu kupili pulover, na primer. Ali lahko v tem primeru izdelek vrnete v trgovino ali ga zamenjate?

Če izdelek, ki ste ga kupili v fizični trgovini, nima napake, ga lahko zamenjate ali vrnete le ob dogovoru s prodajalcem, saj zakon prodajalcu ne nalaga, da bi moral potrošnikovi zahtevi po zamenjavi ali vračilu ugoditi. Od prodajalčeve poslovne prakse je odvisno, ali bo dovolil zamenjavo izdelka z drugim, izstavil dobropis ali vrnil kupnino. Če ste izdelek kupili prek spleta, po telefonu ali na predstavitvi izdelkov zunaj prodajalčevega poslovnega prostora, imate možnost, da odstopite od pogodbe v 14 dneh od takrat, ko ste izdelek prejeli. Pri tem vam ni treba navesti razloga za odstop. Ta pravica velja za nakupe v spletnih trgovinah s sedežem v EU, ne pa tudi za tiste zunaj EU (sem spadajo države, kot sta Švica in Andora, ter nekatera ozemlja držav, ki sicer so v EU, denimo Kanalski otoki). Nekateri trgovci ponujajo tudi možnost t. i. darilnega računa, ki ga lahko priložite h kupljenemu izdelku. Na njem sta naziv in koda izdelka, ne pa tudi cena. S takšnim računom lahko obdarovanec v trgovini izdelek zamenja ali uveljavlja garancijo, ne more pa zahtevati vračila denarja.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA