Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Stvarna napaka
Stvarna napaka
26. september 2018

"Prek spletnega oglasa sem našel testni avtomobil, ki naj bi imel prevoženih le nekaj tisoč kilometrov. V oglasu je pisalo, da avtomobil ni bil nikoli popravljen oziroma da ni bil zamenjan noben originalni del. Cena je bila ugodna, zato sem se odločil za nakup, skoraj leto po nakupu pa so na uradnem servisu po naključju ugotovili, da je bil avto enkrat že poškodovan in da so bili zamenjani sprednji odbijač, blatnik ter nekaj delov v motorju. Če bi to vedel, avtomobila ne bi kupil. Prodajalec pravi, da ni vedel za kakršna koli popravila in da ne odgovarja za to, saj sem si avtomobil pred nakupom ogledal. Je to res? Avtomobila namreč ne želim več in bi ga rad vrnil. Kakšne pravice imam?"

Ker je prodajalec (pravna oseba) v oglasu izrecno zatrjeval, da avtomobil ni bil poškodovan in na njem nikoli niso bila izvedena popravila, lahko uveljavljate stvarno napako skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov. Avtomobil namreč nima lastnosti, ki so bile izrecno dogovorjene oziroma zatrjevane s strani prodajalca. Poleg tega gre lahko tudi za zavajanje in s tem nepošteno poslovno prakso skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov pred nepoštenimi poslovnimi praksami.

V vašem primeru gre za nakup rabljenega vozila in prodajalec v vsakem primeru odgovarja za stvarne napake, ki se pokažejo v enem letu od izročitve stvari (pri novih stvareh pa v dveh letih od izročitve). Kot potrošnik lahko prosto izbirate med štirimi zahtevki: (1) odprava napake, (2) zamenjava blaga z novim, brezhibnim, (3) odstop od pogodbe in (4) sorazmerno znižanje kupnine. V vašem primeru napake ni mogoče odpraviti s popravilom vozila, lahko pa prosto izbirate med preostalimi tremi možnostmi.

Zahtevek podajte pisno, saj ga boste morda pozneje potrebovali za dokazovanje, da ste prodajalca o napaki pravočasno obvestili. Prodajalec mora v osmih dneh od prejema obvestila ugoditi zahtevku ali pa ga pisno zavrniti. Če tega ne stori, lahko podate prijavo na Tržni inšpektorat RS.

Avtor: Matjaž Jakin

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA