Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Stvarna napaka
Stvarna napaka
16. januar 2017

Ste kupili vodoodporne čevlje, pa so premočili že ob prvem dežju? Se le jezite, ali jih vrnete? Ukrepajte, saj gre za stvarno napako!

V okviru javne službe obveščanja in izobraževanja potrošnikov, ki jo sofinancira Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, smo povabili potrošnike k sodelovanju v anketi o stvarni napaki, saj nas je zanimalo, ali sploh poznajo to pravico in če jo, ali so imeli težave pri njenem uveljavljanju. Ob tem smo s pomočjo interaktivne spletne ankete sodelujoče tudi izobraževali, saj smo želeli, da bi po končani anketi poznali osnovne informacije, in sicer, kdaj in kje lahko uveljavljajo stvarno napako, koliko časa po odkritju napake morajo o tem obvestiti trgovca, v kolikem času jim mora trgovec odgovoriti na pritožbo in seveda med katerimi možnostmi lahko izbirajo.

Po izkušnjah pravne pisarne ZPS vedno več potrošnikov pozna svoje pravice, a je še vedno vsako leto največ vprašanj povezanih prav z uveljavljanjem pravic z naslova stvarne napake. Potrošniki se največkrat znajdejo v zadregi, ker prodajalci pogosto zanikajo obstoj napake, potrošnik pa je za dokazovanje njenega obstoja prisiljen plačevati izvedenca. To so potrdili tudi odgovori sodelujočih v anketi. Večina je že uveljavljala stvarno napako, vendar pa le redki pri tem niso imeli težav. Trgovci so jim večinoma ponudili garancijsko popravilo ali pa napake niso priznali. Nekateri potrošniki na svoj pisni zahtevek niti odgovora niso dobili.

Uveljavljanje stvarne napake je ena od osnovnih potrošniških pravic, zato se z njo natančno seznanite, da boste lahko odločno in suvereno ukrepali, ko izbrani izdelek ali storitev ne bosta imela obljubljenih lastnosti. Zato na www.vemveč.si preverite, kakšne pravice imate in vztrajajte. V pomoč, kot opomnik, vam je lahko tudi infografika, ki smo jo pripravili v ta namen.

Izdelek nima obljubljenih lastnosti
Ko kupujete nov izdelek, seveda upravičeno pričakujete, da bo takšen, kot je bilo dogovorjeno. Prodajalec vam je takšen izdelek tudi dolžan izročiti. Če torej pri novi torbici zadrga ne deluje, vodoodporni čevlji premočijo, otroški avtomobilček nima obljubljenih zvočnih in svetlobnih učinkov …, lahko uveljavljate stvarno napako na izdelku. Lahko po svoji izbiri zahtevate, da izdelek s stvarno napako zamenjajo z novim, lahko zahtevate popravilo, vračilo kupnine ali vračilo dela kupnine v sorazmerju z napako. S prodajalcem komunicirajte pisno in ne pozabite na rok, v katerem morate prodajalca obvestiti o odkriti napaki – ta rok je dva meseca, odkar ste napako odkrili, in največ dve leti od nakupa.

MGRT 2Prispevk je rezultat aktivnosti, ki jih Zveza potrošnikov Slovenije izvaja v okviru javne službe "Obveščanja in izobraževanja potrošnikov", ki jo sofinancira Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo. Več koristnih informacij najdete na www.vemveč.si.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA