Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Storitve
Storitve
21. avgust 2017

"Januarja letos so nam ukinili lokalno enoto pošte. Zanima me, ali je kje predpisano, da moram imeti zagotovljeno poštno enoto v bližini doma. Ali lahko sama izberem, v kateri od poštnih enot bom prevzemala poštne pošiljke?"

Dostava poštnih pošiljk in paketov je opredeljena kot univerzalna poštna storitev. Izvajalec mora zagotoviti ustrezno število kontaktnih točk za neposredno delo z uporabniki poštnih storitev, pri čemer je lahko ta točka organizirana kot pošta, pogodbena pošta ali kot posebna organizacijska oblika točke za stike, ki jo določi izvajalec univerzalne storitve. Izvajalec mora zagotoviti tolikšno število in takšno razporeditev kontaktnih točk na celotnem ozemlju RS, da so upoštevane razumne potrebe uporabnikov poštnih storitev. V vsaki občini mora zagotoviti najmanj eno kontaktno točko, ki je organizirana kot pošta ali pogodbena pošta, pri tem pa mora upoštevati, da za 95 odstotkov prebivalcev RS zračna razdalja do najbližje kontaktne točke ni večja kot 4,5 kilometra.

Zakonske podlage za to, da bi si lahko uporabniki sami izbrali poslovalnico za prevzemanje pošiljk, ni. Pošta Slovenije glede na svoje organizacijske zmožnosti določi območja, kjer se izročajo poštne pošiljke.

Preverili smo, kako je z zapiranjem posameznih poštnih poslovalnic. Zaprejo lahko le tiste kontaktne točke, ki glede na opisane kriterije niso obvezne. Poleg tega mora izvajalec univerzalne poštne storitve, preden zapre posamezno kontaktno točko, pridobiti soglasje Agencije za komunikacijska omrežja in storitve RS. Agencija izda soglasje k zaprtju poslovalnice, če ugotovi, da se predpisana kakovost univerzalne poštne storitve po zaprtju kontaktne točke na območju, ki ga pokriva, ne bo poslabšala. Ko izvajalec pridobi soglasje agencije, mora najmanj 45 dni pred zaprtjem kontaktne točke obvestiti odjemalce o datumu zaprtja in tudi o načinu nadaljnjega izvajanja univerzalne poštne storitve. Obvestilo mora nalepiti na vhod enote, ki se zapira, in ga vložiti v vse hišne ter izpostavljene predalčnike.

Avtorica: Tea Žnidaršič

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA