Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Storitve
Storitve
24. januar 2017

Ste že kdaj opravili spletno rezervacijo najema vozila, nato pa v poslovalnici plačali višjo ceno kot ob rezervaciji?

Takšna vprašanja so zelo pogosta tudi v naši pravni pisarni, mreža Evropskih potrošniških centrov pa je lani zabeležila 2000 tovrstnih pritožb.

Na pobudo Evropske Komisije in nacionalnih organov za varstvo potrošnikov se je pet vodilnih podjetij na tem področju - Avis, Europcar, Enterprise, Hertz in Sixt - zavezalo, da bodo odslej poslovali na potrošnikom bolj prijazen način. Prakse teh podjetij so zdaj usklajene z zakonodajo EU o varstvu potrošnikov. Leaseurope, trgovinsko združenje iz EU, ki je pomagalo pripraviti ta ukrep z vidika podjetij, pa že razvija smernice za celoten sektor.

Evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Věra Jourová: "S podjetji, ki se ukvarjajo z oddajo vozil v najem, smo tesno sodelovali in zagotovili, da bodo ljudje po vsej EU lahko najeli vozilo in bodo ob tem pravično obravnavani, ne glede na to, v kateri državi članici najamejo vozilo." 

Kaj vsebuje zaveza?

  • Končna cena ob rezervaciji vključuje vse neizogibne stroške: če je na primer uporaba zimskih pnevmatik v nekaterih državah zakonsko predpisana, bo njihova cena upoštevana v objavljeni ceni.
  • Ključne storitve najema vozila v jasnem jeziku: potrošnikom bodo na voljo jasne informacije o glavnih pogojih najema (vključeno število prevoženih kilometrov, pravila glede goriva, pravila glede preklica rezervacije, zahteve glede varščine ipd.).
  • Jasne informacije o dodatnem zavarovanju: potrošnikom bodo zagotovljene informacije o ceni in podrobnosti glede morebitnih doplačil, zlasti v zvezi z možnostmi dodatnega zavarovanja, s katerim se zmanjša soudeležba potrošnika v primeru škode. Preden potrošnik dejansko izvede nakup, mu morajo biti zagotovljene jasne informacije o tem, kaj je oz. kaj ni krito pri osnovni ceni najema ter pri sklenitvi morebitnega dodatnega zavarovanja.
  • Transparentna pravila glede goriva: potrošniki bodo vedno imeli možnost, da najamejo vozilo s polnim rezervoarjem in ga tudi vrnejo s polnim rezervoarjem.

V primeru škode bo veljalo naslednje:

  • Jasni postopki za pregled vozila: potrošnikom bodo zagotovljeni razlogi in dokazi o škodi, preden se jim bremeni račun.
  • Pravični postopki obravnave škode: potrošniki bodo imeli možnost, da ugovarjajo oceni škode, preden jim bremenijo škodo.

Ko ste ravno pri koncu brezplačno dostopnega članka …
Zveza potrošnikov Slovenije je nevladna organizacija – društvo – in se financira iz članskih prispevkov svojih članov, donacij fizičnih oseb in donacij dela dohodnine. Ker smo prepričani, da je naše delovanje in informiranje pomembno, tudi za zaščito vaših potrošniških interesov in pravic, vas prosimo, da nas pri našem delu podprete:

gdohodnina2 gclan2 gnakazilo2

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA