Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Storitve
Storitve
29. avgust 2018

Naša članica je na popravilo odnesla mobilnik, ob prevzemu pa je opazila, da so na zaslonu aparata dve praski, ki ju prej ni bilo, zato je prevzem zavrnila. Kako smo pomagali naši članici in kakšne so vaše previce v takšnem primeru?

Čez dober teden so jo spet poklicali, naj prevzame aparat, vendar so bile na zaslonu še vedno dve praski, poleg tega pa je bilo tokrat opraskano še ohišje aparata. Ponovno je zavrnila prevzem in zahtevala, naj zamenjajo ohišje in zaslon ali pa naj ji izročijo nov aparat. V poslovalnici so zatrjevali, da so praske posledica uporabe in da so bile na aparatu že takrat, ko so ga prevzeli v popravilo. Potrošnica je poiskala pomoč v naši pravni pisarni.

Potrošnici smo pritrdili, da je ravnala povsem pravilno in je njena zahteva upravičena. 40. člen Zakona o varstvu potrošnikov določa, da je podjetje, ki poškoduje ali pokvari izdelek, ki mu je bil dan v popravilo, vzdrževanje ali dodelavo, dolžno na lastne stroške v treh dneh odpraviti okvaro oziroma poškodbo, če se s tem ne zmanjšata vrednost in uporabnost izdelka. Če tega ni mogoče zagotoviti, pa je podjetje dolžno potrošniku po njegovi izbiri v osmih dneh izročiti nov enak izdelek, ali pa mu takoj plačati odškodnino v višini drobno prodajne cene novega izdelka. Zato smo poslovalnici poslali dopis, naj skladno s predpisi ugodijo potrošničinemu zahtevku.

Iz poslovalnice so nam odgovorili, da je zaposleni pri prevzemu aparata očitno spregledal praske na aparatu. Zatrdili pa so, da sicer v njihovi poslovalnici vsak aparat zaščitijo z ovojem, preden ga pošljejo na servis. Poškodba na aparatu zato ni mogla nastati pri njih, zaradi prask pa se po njihovem mnenju vrednost in uporabnost aparata nista zmanjšali, zato potrošničinemu zahtevku niso dolžni ugoditi. Ponovno smo jim pisali in pojasnili, da je potrošnica oddala brezhiben aparat, saj bi sicer zaposleni zavrnil zapisnik, v katerem je pisalo, da na aparatu ni vidnih poškodb in prask, če bi bil aparat ob prevzemu poškodovan. Odgovorili so nam, da je bil pregled aparata očitno površen in da je zaposleni izpolnil zapisnik po navodilih potrošnice. Zapisali so tudi, da lahko zaposleni, ki je aparat poslal na servis, z mirno vestjo potrdi, da aparat ni padel po tleh oziroma da ga ni opraskal.

Način razlaganja Zakona o varstvu potrošnikov ter laičnih argumentov, zakaj zahtevku niso dolžni ugoditi, nas je spodbudil, da smo pisali še reklamacijski službi operterja in zahtevali, naj strokovno obravnavajo primer in ugodijo potrošničinem zahtevku in zamenjajo ohišja aparata ter zaslon. Tokrat so zahtevku ugodili in nam sporočili, da bodo brezplačno zamenjali ohišje aparata in zaslon. Potrošnico smo obvestili o tem in jo prosili, naj sporoči, če bo operater spoštoval dogovor. Čez skoraj mesec in pol je potrošnica sporočila, da iz poslovalnice še vedno ni dobila nobenega poziva. Ponovno smo pisali reklamacijski službi in jih opozorili, da so pretekli vsi razumni roki za izpolnitev obveznosti, saj je potrošnica brez aparata že skoraj sedem mesecev. Ker poškodb očitno ni mogoče odpraviti, smo zahtevali, naj ji izročijo nov enak aparat. Iz reklamacijske službe smo ponovno dobili odgovor, da so zahtevku ugodili in da bo potrošnica dobila nov aparat. Tokrat so obljubljeno tudi izpolnili in potrošnica je čez tri dni končno res dobila nov aparat, ki deluje.

Zaradi takšnih in podobnih primerov potrošnikom svetujemo, naj natančno pregledajo aparat, preden ga oddajo v servisu v popravilo. V prevzemnem zapisniku pa naj bo zapisano, če so na aparatu pri oddaji morebitne poškodbe. Če je le mogoče, pa naj aparat tudi fotografirajo.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA