Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Splet, katalogi, prodaja na domu

V zadnjih letih smo že večkrat opozorili na težave, s katerimi se srečujejo potrošniki pri nakupu vstopnic za različne dogodke na spletni strani Viagogo. Naj vas spomnimo – Viagogo je spletna platforma, kjer lahko posamezniki in podjetja preprodajajo vstopnice za različne dogodke. Obstaja tudi slovenska različica te strani, vendar so splošni pogoji, kjer so opisane vse pravice in dolžnosti potrošnika, na voljo le v angleščini. Katere so glavne težave te spletne strani?

Ključne težave, ki smo jih izpostavili tudi v naši prijavi na tržni inšpektorat, so:

  • zavajanje potrošnikov z vzbujanjem vtisa, da gre za uradnega prodajalca vstopnic;
  • splošni pogoji in izjava o zasebnosti so v angleškem jeziku, čeprav je stran v slovenščini;
  • netransparentnost končne cene, ki jo bo potrošnik v resnici plačal (izjemno visoki »stroški rezervacije«, ki so skriti);
  • zahtevan vnos osebnih podatkov kupca, vključno s številko kreditne kartice, še pred navedbo končne cene;
  • lažno vzbujanje vtisa, da je zanimanje za vstopnice izjemno in da mora kupec pohiteti z nakupom, preden jih zmanjka;
  • zavajanje, da Viagogo 100-odstotno jamči za dostavo veljavnih vstopnic.

Obenem se spletna stran pogosto pojavi na vrhu Googlovih iskalnih zadetkov, zato je možnost, da bodo potrošniki kupili vstopnice, misleč, da kupujejo od uradnega prodajalca dogodka, precej velika.

S podobnimi težavami se srečujejo povsod po svetu, vendar do zdaj nadzornim organom Viagogu ni uspelo preprečiti spornih praks, skupne rešitve pa v EU za zdaj še ni na vidiku. Skupaj z Evropsko potrošniško organizacijo BEUC in švicarsko potrošniško organizacijo FRC, ki je v Švici začela obsežno kampanjo ozaveščanja potrošnikov o pasteh nakupovanja na spletni strani Viagogo, smo se zato odločili, da se kampanje ozaveščanja lotimo tudi druge potrošniške organizacije. Poleg ZPS v kampanji sodelujejo še sestrske organizacije iz Belgije (Test Achats/Test Aankoop), Češke (Dtest), Finske (Kuluttajaliitto – Konsumentförbundet ry), Poljske (SKP & Fundacja Konsumentow), Slovaške (SOS), Španije (OCU) ter Evropska potrošniška organizacija (BEUC), medtem ko so podobno kampanjo na Danskem nedavno že izvedli.

Namen kampanje je predvsem ozaveščanje potrošnikov in izpostavljanje morebitnih težav, ki jih lahko prinese nakup na spletnih straneh, kot je Viagogo. Upamo, da bo uspešna kampanja pomenila tudi dovolj velik pritisk na posamezne države, da končno zaščitijo potrošnike pred spornimi praksami, ki jih izvaja Viagogo. Ne moremo in ne smemo sprejeti argumentov nadzornih organov, da proti podjetju, ki ni registrirano v EU (sedež ima namreč v Švici), ni mogoče ukrepati, čeprav očitno cilja na evropske potrošnike. Končno ceno – in ta ni majhna – namreč na koncu vedno plačajo potrošniki.

Kakšne so vaše izkušnje z viagogom?

vstopnicebeuckampanja1
Za pritisk na naše in evropske zakonodajalce ter nadzorne organe je pomembno, da smo seznanjeni s konkretnimi primeri oškodovanih potrošnikov, zato vas vabimo, da nam na elektronski naslov Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate. (s pripisom "kampanja Previdno pri nakupu vstopnic") posredujete svoje izkušnje z nakupom na spletni strani Viagogo ali morebitnih drugih podobnih spletnih platformah, namenjenih preprodaji vstopnic.

Avtor: Matjaž Jakin

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA