Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Splet, katalogi, prodaja na domu

Evropska komisija in nacionalni organi za varstvo potrošnikov so predstavili rezultate pregleda 560 spletišč za elektronsko trgovanje, ki ponujajo različne vrste blaga, storitev in digitalnih vsebin, kot so oblačila in obutev, računalniško programsko opremo ali vstopnice za predstave. Na približno 60 % spletišč so ugotovili nepravilnosti glede spoštovanja pravil EU o varstvu potrošnikov, zlasti glede tega, kako so predstavljene cene in posebne ponudbe.

Evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Věra Jourová: "Osupla sem nad velikim številom spletišč z nepravilnostmi. Upam, da so nenamerne. Spletni trgovci morajo v celoti spoštovati pravila EU o varstvu potrošnikov. Zato bodo nacionalni organi za varstvo potrošnikov s pomočjo Komisije sprejeli potrebne ukrepe, da se take nepoštene poslovne prakse prenehajo."

favicon Preverite svoje pravice: Nakupovanje po spletu

Organi za varstvo potrošnikov so med drugim ugotovili, da pri več kot 31 % od 431 spletišč, ki ponujajo popuste, posebne ponudbe niso pristne ali da popust ni izračunan na jasen način. Na 39 % od 211 spletišč, kjer je bila končna cena plačila višja od začetne ponujene oziroma predstavljene cene, trgovci niso vključili ustreznih informacij o dodatnih neizogibnih zneskih, na primer za dostavo, način plačila ali rezervacijo. Pri 59 % od 560 pregledanih spletišč trgovci niso zagotovili lahko dostopne povezave s platformo za spletno reševanje sporov, kar je po zakonodaji EU obvezno. Na skoraj 30 % spletiščih pa so bile ugotovljene nepravilnosti v zvezi z načinom predstavitve informacij o pravici potrošnikov do odstopa od pogodbe.

Zakonodaja EU zagotavlja vsakemu potrošniku v EU pravico, da od trgovca še pred zaključkom spletnega nakupa dobi jasne, točne in razumljive ključne informacije o blagu ali storitvi. Te informacije morajo vključevati vidike, kot so značilnosti proizvoda, cena, vključno z davki, stroški dobave in obstoj pravice do odstopa ali preklica.

Ko bodo sodelujoči organi potrdili nepravilnosti, jih bodo morali trgovci popraviti. Organi za sodelovanje na področju varstva potrošnikov bodo zagotovili popolno skladnost tako, da bodo sprožili nacionalne izvršilne postopke.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA