Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Splet, katalogi, prodaja na domu

Čeprav v EU obstajajo stroga pravila za varstvo potrošnikov, imajo potrošniki v praksi včasih težave z uveljavljanjem reklamacije, kadar so kršene njihove pravice, zlasti pri čezmejnih primerih.

Evropska komisija je v začetku leta 2016 vzpostavila platformo za spletno reševanje sporov (platforma SRS) pri nakupih v EU. Potrošniki lahko platformo uporabijo za reševanje težav pri nakupih po spletu, tako čezmejnih kot v domači državi.

Evropska komisarka za pravosodje, potrošnike in enakost spolov Věra Jourová: "Opažamo, da že samo dejstvo, da potrošnik uporablja platformo, trgovca pogosto spodbudi k rešitvi spora. Potrošnikom zagotavljamo praktično orodje za lažje uveljavljanje njihovih pravic v praksi. Po drugi strani pa s platformo veliko pridobijo tudi trgovci, ki bi jo morali zato bolj uporabljati. Zlasti za spletne trgovce je bistveno, da jih potencialni potrošniki obravnavajo kot zanesljive."

V prvem letu je bilo vloženih več kot 24.000 pritožb potrošnikov. Več kot tretjina pritožb zadeva čezmejne nakupe v EU. Največ pritožb je bilo v zvezi z nakupom oblačil in obutve, letalskih vozovnic ter računalniki in telefoni.

Platforma pogosto deluje tudi kot kanal za prvi stik med strankama, pri čemer se pogosto najde dvostranska rešitev, ne da bi bilo treba pritožbo reševati pred organom za reševanje sporov. Potrošnik iz Belgije se je na primer več mesecev neuspešno pritoževal pri belgijskem trgovcu zaradi pokvarjenega sušilnega stroja, ko pa je trgovec prejel pritožbo prek platforme, je potrošniku ponudil, da bo sušilni stroj nadomestil z novim. 

Platforma za spletno reševanje sporov je dostopna v vseh uradnih jezikih EU in posreduje spore v zadevah, ki so bile vložene v njenem okviru, pooblaščenim organom za alternativno reševanje sporov, ki spoštujejo zavezujoče zahteve glede kakovosti, določene na ravni EU. Na platformi je do sedaj registriranih 260 organov za alternativno reševanje sporov, iz Slovenije pet.

Platforma za SRS temelji na Uredbi o spletnem reševanju potrošniških sporov, ki določa, da Komisija platformo ustanovi in upravlja kot večjezično spletno orodje. Uredba tudi določa, da morajo države članice imenovati kontaktne točke, ki pomagajo uporabnikom platforme. Spletni trgovci morajo na svoji spletni strani zagotoviti povezavo do platforme in navesti svoj elektronski naslov. Norveška, Islandija in Lihtenštajn se bodo pridružili platformi v letošnjem letu.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA