Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Prijava
Mobilniki, TV, splet
Mobilniki, TV, splet
06. december 2017

V našo svetovalno pisarno smo v zadnjih tednih dobili precej vprašanj in pritožb, povezanih s prakso telekomunikacijskega operaterja Telemach, ki naročnike za svoje pakete (predvsem med upokojenci) novači kar preko telefona. Ker nam člani sporočajo, da so podpisali pogodbo kar podjetju, ki jim je dostavilo pošiljko, na vratih, vas ponovno opozarjamo na veliko previdnosti pri tovrstnem sklepanju naročniških razmerij.

V okviru projekta Potrošnikov ZOOM, ki ga sofinancira MGRT smo pred časom preverili, kako je s transparentnostjo informacij med sklepanjem naročniškega razmerja v naročniških centrih. Bili smo, milo rečeno, negativno presenečeni, saj pred podpisom nikjer nismo bili obveščeni o pogojih in posebnostih naročniškega paketa, za katerega smo se odločili. Zato toliko manj verjamemo operaterjem, da ustrezno transparentnost zagotovijo med telefonskim klicem, pri čemer je še posebej zaskrbljujoče, da na takšen način pogosto komunicirajo s starejšimi osebami, ki slabo ali sploh ne sledijo hitrim spremembam na telekomunikacijskem trgu.

Čeprav smo pred leti že zahtevali, da operaterji s prakso zbiranja naročnikov po telefonu prenehajo in je kazalo, da so se stvari umirile, pa je zdaj vse skupaj ponovno postalo aktualno. Kot zanimivost omenimo, da je takrat to prakso izvajal predvsem Tušmobil, ki ga je vmes kupil Telemach in se očitno nalezel slabih poslovnih navad. Da vas ne bi ujeli na limanice, se držite nekaj preprostih nasvetov:

1. Če vas kličejo po telefonu, da bi vam prodali nov naročniški paket, jih prijazno zaprosite, naj vam ponudbo pošljejo po pošti, da jo v miru pregledate.
2. Zelo verjetno vas ne bodo želeli poslušati, zato klicočemu nikoli ne izdajte svoje davčne številke, prav tako ne posredujte številke računa, ki ste ga dobili za opravljene telekomunikacijske storitve.
3. Če ste klicočemu vendarle že posredovali podatke, potrebne za sestavo pogodbe, bodite ob dostavi previdni in dobro preglejte, kaj podpisujete.
4. Ne pozabite: pri sklepanju pogodbe na daljavo imate možnost, da jo v 14 dneh prekličete. Operater vam mora vrniti vse stroške, ki ste jih imeli s sklepanjem pogodbe, kot so stroški plačane naročnine, stroški prenosa številke in drugi administrativni stroški. Prav tako mora operater poskrbeti, da vašo številko prenese nazaj na operaterja, pri katerem ste bili pred sklenitvijo pogodbe po telefonu.

Zveza potrošnikov Slovenije vse operaterje ponovno poziva k spoštovanju dobrih poslovnih običajev, h katerim nikakor ne sodi netransparentno ponujanje in sklepanje naročniških pogodb po telefonu. ZPS nima nič proti tovrstnemu trženju, a potrošniku je treba omogočiti, da pred odločitvijo dobro preveri ponudbo in pogoje ter se nato v miru odloči, ali bo podpisal pogodbo ali ne. Nikakor ne moremo pristati, da se pogodba podpisuje uslužbencu kurirske službe med vrati, ko ta dostavi dokumentacijo, ki jo je tako časovno kot praktično na takšnem kraju skoraj nemogoče natančno preveriti.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA