Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Mobilniki, TV, splet
Mobilniki, TV, splet
27. november 2014

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije smo pred časom že poročali o podražitvah naročnin pri Telekomu Slovenije. Poleg tega so se pri našem največjem operaterju odločili za ukinitev kar 16 naročniških paketov mobilnih storitev, prevetrili so cene klicanja v tujino in s fiksnih telefonov, večjo podražitev je doživel tudi osnovni paket trojčka. Kaj lahko v takšnem primeru storijo potrošniki?

Pri Telekomovih novostih najbolj bode v oči, da so vsaj štirje ukinjeni paketi stari manj kot dve leti, kar pomeni, da večini uporabnikov sploh še ni potekla (praktično obvezna) dvoletna vezava. Omenjeni štirje paketi so skupaj s še dvema promocijski, z njimi je operater skušal pridobiti nove naročnike in stare odvrniti od tega, da bi prestopili h konkurenci – zdaj pa jih seli na druge, pogosto dražje pakete. Da je stvar še bolj absurdna, je v tem tednu Telekom Slovenije začel ponujati nov promocijski paket, pri čemer se lahko upravičeno vprašamo, ali bodo njegove naročnike ob letu osorej ponovno pozvali, naj se preselijo v kakšen drug paket.

Glavne zahteve potrošniških organizacij na področju telekomunikacij na kratko:
  • skrajšanje vezav na največ 6 mesecev,
  • ukinitev kakršnih koli nadomestil, kazni ali podobnih stroškov ob prekinitvi razmerja oziroma zamenjavi naročniškega paketa,
  • ločeno vodenje naročniškega razmerja in nakupa opreme (telefonov, pretvornikov, ...),
  • prekinitev prakse ponujanja storitev, ki med uporabo ne zajedajo v zakupljene količine (zero-tariff).

Osnovni trojček dražji za 36 evrov na leto
Povsem jasno je, da imajo operaterji najbrž preveč paketov, vse skupaj pa njihovo ponudbo in cenik naredi praktično nepregledno – Telekomov cenik ima samo za mobilne storitve kar 27 strani. A to ne bi smel biti izgovor za ukinjanje paketov, še preden poteče v pogodbi določena 24-mesečna vezava, še zlasti, ker je nanjo poleg same storitve pogosto vezana tudi oprema. Obenem je Telekom Slovenije s podražitvijo konkretno posegel v paket osnovnega trojčka (internet, televizija in fiksni telefon), za katerega bodo uporabniki po novem morali na leto odšteti dobrih 36 evrov več.

Vezava ob nakupu (subvencionirane) opreme
V vseh primerih je, torej, jasno, da operaterjev poseg pomeni poslabšanje ponudbe za potrošnika, a ta ima ob tem le omejene možnosti za "kompenzacijo". Po veljavni zakonodaji (Zakon o elektronskih komunikacijah) lahko potrošnik ob enostranski odločitvi operaterja, da zamenja splošne pogoje oziroma cene svojih storitev, prekine pogodbo, ne glede na morebitno vezavo, in operaterja zamenja. Kar se zdi preprosto v teoriji, je precej zapleteno v praksi. Številni potrošniki so se z operaterjem vezali ob nakupu (subvencionirane) opreme, predvsem mobilnih telefonov, pa tudi digitalnih pretvornikov (set-top boxov) in nekaterih ostalih izdelkov, zakonsko določilo pa trenutno zahteva, da to opremo vrnejo oziroma, da pred zamenjavo sedanjemu operaterju odplačajo sorazmerni del.

Potrošnik ob spremembi pogojev s strani operaterja ne bi smel biti kaznovan
V primeru enostranske spremembe pogojev si potrošniške organizacije že vrsto let prizadevamo, da potrošnika operater ne bi "kaznoval" z visokim zneskom odplačila za preostali del vrednosti opreme. Po našem mnenju bi v tem primeru potrošnik moral neodplačno obdržati opremo, druga možnost pa je, da namesto subvencioniranja in vezave na naročniško razmerje operater ponudi nakup opreme na obroke in jo s tem loči od naročniškega razmerja. Ko bi operater spremenil cene ali ostale pogoje, bi potrošnik lahko odšel h konkurenci, preostale obroke pa odplačeval po dogovorjeni dinamiki.

O naših zahtevah za večjo zaščito potrošnikov, ki so usklajene s stališčem Evropske potrošniške organizacije (BEUC), bomo v prihodnjih dneh obvestili tako operaterje kot tudi Agencijo za komunikacijska omrežja in storitve (AKOS). Na ta način bi radi preprečili trenutno neuravneteženo stanje, pri katerem je operater kot pogodbeni partner v bistveno priviligiranem položaju nasproti potrošniku, hkrati pa potrošnikom olajšali prestope od enega operaterja k drugemu.

 

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA