
- Podrobnosti
"Velikokrat se mi je že zgodilo, da sem ob nakupu manjšega tehničnega izdelka sicer dobil garancijski list, ki pa je bil v škatli z izdelkom in ni bil izpolnjen oziroma opremljen z žigom. Bi moral biti bolj pozoren na to in poskrbeti, da prodajalec vedno izpolni garancijski list? Imam lahko zato težave pri uveljavljanju garancije?"
Zakon o varstvu potrošnikov določa obvezne sestavine garancijskega lista, ki so: firma in sedež dajalca garancije, firma in sedež prodajalca, datum izročitve blaga, podatke, ki identificirajo blago, izjavo dajalca garancije, da jamči za lastnosti ali brezhibno delovanje v garancijskem roku, ozemeljsko območje veljavnosti garancije, trajanje garancijskega roka, čas, v katerem zagotavlja vzdrževanje, nadomestne dele in priklopne aparate, opozorilo, da garancija ne izključuje pravic potrošnika, ki izhajajo iz odgovornosti prodajalca za napake na blagu.
Četudi garancijski list ne vsebuje vseh teh podatkov, ali ni izdan v razumljivi obliki, v slovenskem jeziku in pisno na papirju ali drugem trajnem nosilcu podatkov, ima dajalec garancije vse obveznosti po zakonu. Garancijo lahko tako uveljavljate tudi v primerih, ko garancijskega lista ne prejmete, ali ta ne vsebuje vseh potrebnih podatkov.
Vsekakor pa shranite račun, saj je iz njega razvidno, kdaj in kje ste izdelek kupili, če teh podatkov ni na garancijskem listu.
Avtorica: Mojca Štrucl