Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Brošure
Brošure
25. julij 2007

Uveljavljanje pravic doma in v Evropski uniji

Kako ukrepati?

  • Če ima izdelek ali storitev napako, jo reklamirajte čimprej, najkasneje pa v dveh mesecih, od kar ste jo opazili. Najbolje je, da pritožbo posredujete pisno, saj boste lahko tako dokazali, da ste napako pravočasno in pravilno reklamirali.

    Preberite nasvete na informativnem lističu »Če ima izdelek napako«.
     

  • V pritožbi morate opisati napako in sporočiti, kaj zahtevate. Podjetju morate omogočiti pregled izdelka, da se seznani z napako. Na vaš dopis mora odgovoriti v 8 dneh.

  • Če podjetje pritožbo zavrne, se lahko pritožite ustrezni inšpekcijski službi, ki v nekaterih primerih naloži podjetju rešitev pritožbe ali ga kaznuje. 

  • Pri reševanju sporov vam lahko pomaga tudi Zveza potrošnikov Slovenije.

  • Če se spora ne da rešiti sporazumno ali  s posredovanjem inšpekcije, mora potrošnik uveljaviti svoje pravice na rednem sodišču.  

Ali veste ?

  • Za pomoč pri reševanju sporov, ki nastanejo med potrošnikom in podjetjem iz različnih držav članic EU, je ustanovljena mreža Evropskih potrošniških centrov, ki delujejo skoraj v vsaki državi članici EU ter na Norveškem in v Islandiji.

    Evropski potrošniški centri v EU praviloma delujejo v okviru državnih institucij, ki skrbijo za varstvo potrošnikov, ali pa v okviru potrošniških organizacij. V nekaterih državah članicah deluje celo večje število centrov (Nemčija, Španija). Evropski potrošniški centri zaenkrat še ne delujejo na Madžarskem, na Slovaškem in v Sloveniji.


  • Evropski potrošniški centri zagotavljajo:

  • splošne informacije o skupnem evropskem trgu in opozarjajo na možne težave pri nakupih blaga in storitev v EU (nakupovalni vodiči, primerjave cen izdelkov....).

    Evropski potrošniški centri vas na podlagi redne medsebojne izmenjave informacij obveščajo tudi o varnosti proizvodov oziroma o nevarnih lastnostih izdelkov, ki so jih odkrili v drugi državi članici. Ponujajo vam aktualne lokalne informacije, npr. v španskem centru boste dobili veliko informacij o časovnem zakupu, t.i. »timesharingu«; grški center je zagotavljal informacije obiskovalcem olimpijskih iger v Atenah leta 2004; na spletnih straneh nemškega centra boste našli ogromno informacij o nakupu avtomobilov; nogometne navdušence, ki jih je v Veliki Britaniji veliko, je britanski center podrobneje obveščal o nakupu kart za svetovno nogometno prvenstvo leta 2006...


  • Informacije o potrošniški zakonodaji EU in v državi članici, kjer se center nahaja.

  • Informacije o možnostih izvensodnega reševanja sporov v posameznih državah članicah.

  • Pomoč pri sestavi in pri posredovanju pritožb ponudnikom blaga in storitev v EU.
     
    Evropski potrošniški centri vam pomagajo pri vzpostavitvi stika s ponudniki, pri izpolnitvi evropskega potrošniškega obrazca, pri premagovanju jezikovnih ovir, pri pridobivanju dodatnih informacij o ponudnikih, pri posredovanju pritožb pristojnim evropskim potrošniškim centrom ali pa mreži Fin-net in Solvit…
      

  • Storitve ECC-net so praviloma brezplačne. 

Kako do evropskega potrošniškega centra?

  • Evropski potrošniški centri so dostopni po elektronski pošti, telefonu ali faksu, imajo pa tudi večjezično spletno mesto.

  • Dokler ne bo ustanovljen slovenski center, poiščite nasvet ali prosite za pomoč v centru, ki deluje v državi članici, v kateri ima sedež ponudnik, pri katerem ste kupili blago ali storitev.

Zloženka v pdf.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA