Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Izjave za javnost 2019
Izjave za javnost 2019
16. oktober 2019

Letošnji svetovni dan hrane poteka pod sloganom “Naša dejanja so naša prihodnost. Z zdravim prehranjevanjem za svet brez lakote.” Po podatkih Organizacije za prehrano in kmetijstvo pri OZN (FAO) na svetu še vedno kar 820 mio ljudi trpi za pomanjkanjem hrane, zato doseg cilja za svet brez lakote do 2030, zagotovo predstavlja velik izziv.

Svetovni dan hrane pa je v luči nedavnih dogodkov tudi priložnost, da izpostavimo načeto zaupanje potrošnikov v varnost hrane. V luči zaščite zdravja in varnosti je hitro, učinkovito in pravočasno informiranje potrošnikov o varnosti hrane in s tem povezanimi tveganji, zelo pomembno. Na ZPS menimo, da je pri tem ključen ustrezen nadzor ter pravočasno in dosledno ukrepanje. Ko je ogroženo zdravje potrošnikov, še posebej ranljivih skupin, in je do kontaminacije prišlo s prepovedanimi dejanji, ne moremo govoriti le o prekrških, ampak morajo biti sankcije ustrezne teži kršitve. Nova afera z mletim mesom in mesnimi pripravki zato pod vprašaj postavlja zaupanje potrošnikov do trgovcev na eni strani in transparentnosti procesa uradnega nadzora na drugi.

nz181

Zavedamo se, da ni možno popolnoma preprečiti zlorab, a skrbi nas, kako se ob tem ukrepa. Več mesečno čakanje na izvedbo ponovnega uradnega nadzora, čeprav so bile nepoštene prakse zaznane že junija, nam poraja dvome v učinkovitost nadzora. Pretekla je cela sezona peke potencialno nevarnih mesnih pripravkov na žaru, predno je bil potrošnik obveščen o odkritih nepoštenih praksah,

ns181

je poudarila Breda Kutin, predsednica Zveze potrošnikov Slovenije in dodala: "Ne smemo pa tudi pozabiti, da v času sezone in popustov nekatere družine kupujejo na zalogo in živila zmrzujejo, zato bi ob pravočasnem obveščanju potrošniki potencialno nevarne izdelke lahko vrnili ali zavrgli. Menimo, da bi moral biti potrošnik zaščiten s pravočasnim obveščanjem o kršitvi, nadzor pa opravljen dosledno, saj so sicer kršene potrošnikove osnovne pravice, še posebej pravica do varnih proizvodov na trgu ter pravica do obveščenosti."

V tem in podobnih primerih bi moralo biti informiranje enostavno, pravočasno in celovito, ter bi moralo v prvi vrsti varovati zdravje državljanov. Ministrico za kmetijstvo, gozdarstvo in
prehrano pozivamo k bolj transparentni komunikaciji in ustreznem sankcioniranju. S tem bi prispevali k enakopravnem delovanju trga ter varovanju zdravja in interesov potrošnikov, kar je tudi bistvo prostega trga v EU.

Tovrstna odkritja oz. afere bi morala biti jasen signal, da je potrebno sredstva za izvajanje nadzora hrane povečati. Nedavni pogovori s predstavnicami Evropske komisije, o tem kako izboljšati sodelovanje med nacionalnimi potrošniškimi organizacijami in nadzorniki trga za izvajanje Uredbe (EU) 2017/2394 o sodelovanju med nacionalnimi organi, odgovornimi za izvrševanje zakonodaje o varstvu potrošnikov, so morda dobro izhodišče, da skupaj poiščemo načine in vzvode za preprečevanje zavajanja in nepoštenih praks tudi s krepitvijo sodelovanja v korist potrošnikov. Naš skupni cilj mora biti, da imajo potrošniki dostop do varne in kakovostne hrane.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA