Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Izjave za javnost 2019
Izjave za javnost 2019
02. oktober 2019

Kar je bilo pred leti prej izjema kot pravilo, je danes stalna praksa – telekomunikacijski operaterji potrošnikom v obdobju vezave spreminjajo vsebino pogodbeno dogovorjenih pogojev, tudi cene naročnin. Na ZPS se zato sprašujemo, ali operater, ki je pripravil pogodbo, res ne ve, da je ne bo mogel spoštovati v času trajanja vezave, ali pa gre za prodajno taktiko: privabiti potrošnika z ugodno ceno, privlačno ponudbo, nato pa jo – v času trajanja vezave – spremeniti. Potrošniki so v spletni anketi ZPS potrdili, da se večina (63 %) za vezavo ne bi odločila, če bi vedela, da lahko operater spremeni ceno/vsebino paketa tudi v času trajanja vezave.

Na ZPS smo prepričani, da enostranska sprememba pogodbenih pogojev ni sprejemljiva in da so pogodbene stranke zavezane izpolniti svoje obveznosti tako, kot je bilo dogovorjeno ob sklenitvi pogodbe – vezava je VEZAVA ZA OBA, tudi za telekomunikacijskega operaterja. K podpori vabimo tudi potrošnike – ti lahko s podpisom peticije VEZAVA ZA OBA sporočijo telekomunikacijskim operaterjem, da se mora njihova nepoštena poslovna praksa končati.

Potrošnik ob spremembi pogojev operaterja lahko prekine pogodbeno vezavo, toda za kakšno ceno? Če potrošnik pred potekom obdobja vezave – zaradi spremenjenih pogojev operaterja – odstopi od pogodbe, operater od njega zahteva vračilo vseh ugodnosti, ki jih je do trenutka odstopa prejel, npr. v obliki popusta na mesečno naročnino.

Na ZPS smo prepričani, da gre za nepošteno poslovno prakso operaterjev, ki jo želimo spremeniti. "Sedaj je pravi trenutek, saj so v pripravi spremembe ZEKom," je izpostavila Breda Kutin, predsednica ZPS in dodala: "Problematiko neenakopravnosti v pogodbenem razmerju, ki jo je treba odpraviti in zaščiti interese potrošnikov, naročnikov telekomunikacijskih storitev, bomo predstavili tako telekomunikacijskim operaterjem kot pristojnemu ministrstvu in regulatorju."

Podpišite peticijo ZPS VEZAVA ZA OBA!

Več o neprimernih praksah pri podpisu pogodb 

"Prizadevanja ZPS podpirata tudi Evropska potrošniška organizacija BEUC in Evropska komisija, ki izvedbo projekta tudi finančno podpirata," je ob tej priložnosti povedala Breda Kutin, predsednica ZPS in dodala:

nz181

Glede na razmere na trgu je očitno, da je vezava, ki potrošnikom pogosto omogoča nakup mobilnega telefona po nižji ceni, postala korektor (pre)visokih cen le teh. Žal na trgu niso osamljeni niti tako skrajni primeri, kot je sprememba cene naročnine za dve leti že prvi mesec po podpisu pogodbe.

ns181

Vezava mora veljati za obe strani
Telekomunikacijski operaterji ponujajo ugodne ponudbe, če se potrošniki vežejo za 12 ali 24 mesecev, predvsem zadnje tudi najbolj aktivno oglašujejo. V zameno za vezavo ponujajo popuste pri naročnini, cenejšo opremo ali cenejše naprave (pametni telefon ali drugo opremo…), zato potrošnik pričakuje, da mu operater v zameno za dveletno zvestobo ponuja ugodnejše pogoje, tudi ceno. "Marsikateri potrošnik ob obvestilu operaterja nekaj mesecev po podpisu pogodbe o vezavi, da se bo cena paketa zvišala za dva evra, na primer, niti ne ukrepa, saj ne želi ponovno pregledovati vseh ponudb in se ukvarjati z menjavo operaterja. Ko ta po določenem obdobju spremeni še programsko shemo, na primer, pa se odloči za menjavo, a ga na zadnjem računu preseneti visok znesek za vračilo prejetih ugodnosti, ki ga od njega terja operater," pojasnjuje Matjaž Jakin, vodja svetovalne pisarne na ZPS, in dodaja:

nz181

Na ZPS vztrajamo, da morata dogovore morata spoštovati obe strani.

ns181

Trenutne razmere na trgu postavljajo potrošnika v izrazito podrejeni položaj. Medtem ko ima telekomunikacijski operater proste roke pri spremembah pogojev in cen, je potrošnik kaznovan, če se ne strinja s spremembo bistvenih sestavin pogodbe, zaradi katerih se je sploh odločil za vezavo pri operaterju.

Potrošniki `utrujeni´ od menjav
"Potrošniki vedno redkeje menjajo telekomunikacijskega operaterja. Iz četrtletnih poročil, ki jih objavlja AKOS, je razvidno, da se je število prenosov mobilni telefonskih številk s skoraj 65.000 v 2. četrtletju 2016 v zadnjem obdobju zmanjšalo za več kot polovico, tako da jih je bilo v letošnjem prvem četrtletju samo še nekaj več kot 31.000," je povedal Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije, ki ob tem navaja tudi rezultate spletne ankete ZPS: kar 63 % anketirancev, ki je odgovorilo na anketno vprašanje o vezavi, se namreč ne bi odločilo za pogodbo z vezavo, če bi vedeli, da lahko operater v času vezave spremeni ceno in/ali pogoje, še več potrošnikov, ki je odgovorilo na anketni vprašalnik, pa meni, da je nesprejemljivo, da operater v času vezave spremeni bodisi vsebino (87 %) bodisi ceno paketa (94 %).

beuceulogo

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA