Mobilne storitve v Sloveniji: Kakovostne, a zaradi vezav premalo konkurenčne

13. februar 2019

Elektronske komunikacije Cene in stroški
Mobilne storitve v Sloveniji: Kakovostne, a zaradi vezav premalo konkurenčne

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije smo med pregledom ponudbe mobilnih storitev v Sloveniji ugotovili, da je njihova kakovost dobra, pa tudi cene mobilnih storitev so, glede na to, kaj za svoj denar potrošniki dobijo, dovolj ugodne. Operaterji v zadnjem času povečujejo količino podatkovnega prometa v paketih, kar je s stališča digitalnega napredka vsekakor vredno pohvale, a bojimo se, da bi to lahko postal izgovor za prihodnje podražitve mobilnih paketov, na katere je velika večina uporabnikov pogodbeno vezana (najbolj pogosto za dve leti).

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Trg mobilne telefonije je razdeljen med šest ponudnikov, prehodi med operaterji pa so zaradi vezave z nakupom pametnega telefona ali drugih ugodnosti manj številni, kot bi morali biti, da bi učinkovito kaznovali neprimerne poslovne poteze. Preprosta zamenjava v primeru sporne menjave pogojev ali cene v času trajanja vezave namreč ni mogoča in potrošnikom povzroča dodatne stroške.

Poleg tega množično kupovanje telefonov pri operaterjih negativno vpliva na ponudbo na trgu, predvsem cene, ki predolgo ostanejo na isti ravni kot v času, ko je telefon prvič prišel na trg. V tujini zato modele, ki so stari nekaj mesecev, lahko kupite za precej nižjo ceno.

Koliko podatkov na mesec je dovolj?

Večina paketov pri mobilnih operaterjih ponuja neomejene klice in pošiljanje sporočil, a daleč najpomembnejša mobilna storitev je že nekaj časa mobilni podatkovni dostop. Koliko podatkov na mesec je dovolj? Odgovor je preprost: čim več. 10 GB je morda trenutno za večino še dovolj, a za uporabnika, ki se zanaša le na mobilni internet in za mlade, ki si ne znajo niti zamisliti življenja brez videoposnetkov, niti približno ne zadošča več, menimo na ZPS.

Ker so slovenska mobilna omrežja na primerljivi kakovostni ravni, je količina podatkov v paketu pravzaprav edini razlog, zakaj bi operaterja menjali. Poleg morda operaterjeve obljube, da ne bo dražil.

"Če tekmečev paket za isto ceno nudi, na primer, še enkrat več podatkov in niste vezani, potem se zamenjava operaterja vsekakor splača. Vsaj enkrat na leto bi zato morali preveriti, kateri operater za svojo ceno ponuja največ podatkov", svetuje Boštjan Okorn iz Zveze potrošnikov Slovenije.

Boštjan Okorn hkrati opozarja: "Lahko, da boste ostali pri istem operaterju, a to, da je predstavil bolj ugoden paket, boste pri večini morali zaznati sami, saj vsi operaterji uporabnikom, ki so ostali na manj privlačnih paketih, žal še vedno ne svetujejo, naj se prestavijo na sodobnejše."

ZPS nasvet: Kateri mobilni paket naj izberem?

  • Najbolj pomembno je, koliko podatkovnih količin ponuja paket. Ne zadovoljite se z manj kot 10 GB, za uporabo v EU naj bo vključenih čimveč podatkov.
  • Izogibajte se paketom, ki ločujejo količino klicev v operaterjevo in druga domača omrežja. Ne veste namreč, pri katerem operaterju so tisti, ki jih želite ali morate klicati.
  • Preverite, kaj operater stori, ko porabite zakupljene podatkovne količine. Najslabše je, če presežne količine računa po porabi, saj pri tem nikoli ne boste vedeli, koliko boste plačali.
  • Paketi po porabi, največkrat jih najdemo pri predplačniški ponudbi, so primerni le za uporabnike, ki izredno malo uporabljajo mobilne storitve, pa še to le klice in pošiljanje sporočil. Prenašanje podatkov s plačilom po porabi močno odsvetujemo.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju