Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

29. julij 2019

"Prosim za pojasnilo, zakaj na embalaži enega proizvajalca mleko vsebuje štirikrat manjšo količino kalcija kot pri drugem proizvajalcu. Zanima me tudi, zakaj tako različne količine kalcija v skutah. Sem namreč osteoporozni bolnik, zato je vsebnost kalcija v živilih zame ključnega pomena."

Vaše vprašanje je zelo zanimivo, še posebej zato, ker smo šele v zadnjem času dobili zakonodajo, ki zahteva, da mora biti na hrbtni strani embalaže, pod hranilno tabelo, navedena tudi količina kalcija v 100 g/ml izdelka, če je na embalaži uporabljena navedba "vir kalcija".

Količina kalcija v mleku, ki je izdelek mlečne žleze (vime), je razmeroma stabilna glede na pasmo, prehrano in letni čas ter se giblje med 106 in 133 mg/100 g mleka (toliko ga je tudi v 100 gramih navadnega jogurta). Drugačen podatek na embalaži pa je lahko le napaka proizvajalca in le upamo lahko, da bo proizvajalec to tudi opazil.

V 100 gramih skute (10–20 % mm v suhi snovi) ga je med 76 in 110 mg, preostanek kalcija se namreč izgubi v sirotki. Poltrdi siri ga v 100 gramih lahko vsebujejo štiri- do šestkrat več kot mleko, največ ga je v trdih sirih, tudi do desetkrat več. Siri pa vsebujejo tudi sol, zato se moramo izogibati prevelikim količinam poltrdih in trdih sirov (zaužijemo jih lahko največ 30 gramov na dan).

Tudi zelenjava vsebuje kalcij, a je njegova biorazpoložljivost manjša kot v mleku, ki vsebuje še vitamin D, potreben za uspešnost prehoda kalcija iz črevesa v kri, in magnezij, potreben pri presnovi v telesu.

Telo potrebuje kalcij za delovanje mišic, živčnih impulzov, pri strjevanju krvi, presnovi energije, prebavnih encimov ter za ohranjanje zdravih kosti in zob. Za zdravega odraslega je v litru mleka skoraj dovolj kalcija za dnevne potrebe (približno 1000 mg). Nosečnicam in bolnikom se priporočajo večje količine, vendar moramo vedeti, da je še varen dnevni vnos približno 2000 mg (2 g), več pa prispeva k nastanku ledvičnih kamnov.

Avtorica: Marjana Peterman

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA