Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Varnost in zanesljivost

Kolegi iz francoske potrošniške organizacije UFC Que Choisir so nas obvestili, da so zaradi povečanega števila pritožb lastnikov avtomobilov z Renaultovim 1,2-litrskim bencinskim motorjem Renault pozvali, naj objavi uradni vpoklic. Težave so povezane s povečano porabo olja, zaradi česar lahko pride do poškodb v motorju, prizadeti pa so avtomobili, izdelani med 1. oktobrom 2012 in 20. julijem 2016.

Kot poroča UFC Que Choisir, naj bi Renault svoje partnerje o tej napaki obvestil že v letu 2015, ko so prvič omenili možno večjo porabo motornega olja (več kot 1 liter na 1000 kilometrov). Napako povzroča prenizek tlak v sesalnem kolektorju, zaradi česar v motor ne pride dovolj zraka, zaradi nastalega podpritiska v valju pa manjkajoči zrak skupaj z oljem posrka z dna motorja. Olje med zgorevanjem proizvaja kalamin, ki sčasoma povzroči deformacijo ali celo uničenje ventilov. Popravilo okvare lahko stane tudi več tisoč evrov. Voznik bi znake okvare lahko opazil po nekaterih znakih, kot je zmanjšana moč motorja, modrikast izpuh in povečana glasnost motorja, a bi med vsakdanjo vožnjo moral biti zelo pozoren.

Rešitev težave je odvisna od stopnje razvitosti okvare. V vsakem primeru je treba nadgraditi motorni računalnik in na ta način odpraviti težavo s prenizkim tlakom v sesalnem kolektorju. Glede na okvarjenost sledi zamenjava posameznih delov ali celo celotnega motorja, lahko se zgodi, da bo potreben tudi nov napenjalnik verige. Strošek je seveda odvisen od tega, kaj vse je zajeto v popravilo. V Franciji naj bi nekateri potrošniki plačali celo do 10.000 evrov. UFC Que Choisir zato od Renaulta zahteva, da objavi uradni vpoklic prizadetih avtomobilov, vsem lastnikom, ki so napako že odpravili na lastne stroške, pa naj povrne znesek, ki so ga morali plačati.

ZPS svetuje:
Če vozite enega od avtomobilov z Renaultovom 1,2-litrskim bencinskim motorjem, izdelanim med letoma 2012 in 2016 (seznam znamk in modelov objavljamo v okvirju), redno preverjajte porabo olja, pozorni bodite tudi na modrikast izpuh in povečano hrupnost. Ob takšnih znakih avtomobil zapeljite do servisa, ki naj preveri kompresijo valjev (s tem boste ugotovili, ali ventili že spuščajo), predvsem pa naj posodobi motorni računalnik. Po našem mnenju bi morali vsaj te preventivne ukrepe opraviti brezplačno. Če je motor že tako okvarjen, da bo treba zamenjati posamezne dele, z dokumentacijo o opravljenih rednih servisnih pregledih obvestite Renault in se dogovorite o čim večjem deležu poplačila. Dokler Renault ne objavi vpoklica prizadetih avtomobilov, je, žal, kakršna koli pomoč pri stroških popravila zgolj njegova dobra volja, saj so avtomobili starejši od dveh let, torej obdobja, v katerem lahko v Sloveniji uveljavljate stvarno napako.

Prizadeti avtomobili
Napaka se lahko pojavi pri vseh avtomobilih z bencinskim motorjem iz družine Euro 5 H5 (H5FT), ki so bili izdelani med letoma 2012 in 2016. Omenjeni motor je bil na voljo z različnimi močmi, vgrajen pa je v avtomobile znamk Renault, Dacia, Mercedes-Benz in Nissan:

Renault (motorji 1.2 TCe z močjo 85, 88 ali 96 kW)
Captur
Clio 4
Kadjar
Kangoo 2
Megane 3
Scenic 3
Grand Scénic 3

Dacia (motor 1.2 TCe z močjo 85 ali 92 kW)
Duster
Dokker
Lodgy

Mercedes-Benz (motor 1.2 85 kW)
Citan

Nissan (motor 1.2 DIG-T 85 kW)
Juke
Qashqai 2
Pulsar

Odgovor Renaulta Slovenija
Previsoka poraba olja ni značilna za vsa vozila, opremljena z motorjem TCe 1.2. Lahko se pojavi zaradi različnih vzrokov ( maziva, pogoji uporabe…). Ker ne gre splošno napako na vseh motorjih iz te serije, splošni vpoklic ni organiziran. V primeru, da kupec izrazi zaskrbljenost glede možne previsoke porabe olja, naj vozilo pripelje na pooblaščeni servis, ki bo to vozilo preveril. Če se poraba olja izkaže za previsoko, služba za stike s kupci določi obseg komercialne podpore, ki jo bo kupec dobil za popravilo svojega vozila. Višina te podpore je odvisna od napake, starosti in kilometrine vozila in je lahko odobrena tudi po preteku garancijske dobe vozila. V vseh primerih pa je uveljavitev popravila s komercialno pomočjo proizvajalca pogojena z rednim servisiranjem vozila, skladnim s programom vzdrževanja, kot ga je predpisal proizvajalec. Vzdrževanje je skladno tudi, kadar je bil avtomobil servisiran na neuradnem servisu, vendar z originalnimi ali originalu enakovrednimi deli in s posegi, ki so zvesto sledili navodilom proizvajalca.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA