Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Varnost in zanesljivost
Varnost in zanesljivost
15. februar 2016

Testi, ki jih izvajamo potrošniške organizacije, lahko pomembno vplivajo na povečanje kakovosti izdelkov in njihovo varnost, kar najbolj lepo dokazujejo preizkusna trčenja pod okriljem konzorcija Euro NCAP. V manj kot 20 letih se zaradi njih ni zelo pomembno povečala samo varnost potnikov v avtomobilih, pač pa tudi varnost pešcev. Kljub zaostrenim merilom se je lani povprečna skupna ocena v primerjavi z letom prej ponovno izboljšala.

V letu 2015 je konzorcij Euro NCAP, del katerega je tudi organizacija ICRT (International Consumer Research and Testing), pomembno spremenil in dopolnil tudi osnovni test zaščite potnikov. Čelnemu trčenju ob zmečkljivo oviro s hitrostjo 64 km/h in 40-odstotnim prekrivanjem so namreč dodali še čelno trčenje ob trdno oviro s hitrostjo 50 km/h s 100-odstotnim prekrivanjem. Poleg tega so zahtevnejši testni pogoji za trčenje ob drog, saj po novem avtomobili namesto pod pravim kotom trčijo pod kotom 75-stopinj. Za natančnejše meritve so zdaj v avtomobilih nameščene sodobnejše preizkusne lutke.

Nekaj manjših sprememb je od začetka leta 2015 tudi pri ocenjevanju varnosti pešcev, pri oceni varnostne opreme pa je dvignjena meja, pri kateri avto dobi tri, štiri ali pet zvezdic. Kljub spremembam je najboljša ocena na testu še vedno pet zvezdic, saj bi lahko povečevanje števila zvezdic povzročilo podobno zmedo, kot jo imamo danes z energijskimi nalepkami. Seveda pa to tudi pomeni, da dosežena ocena varnosti iz preteklih let ni primerljiva z oceno, doseženo v letu 2015.

Preverite varnost avtomobilov v primerjalniku Euro NCAP

 

Tabela: Preizkusna trčenja v l. 2015 (kliknite za povečavo)

kriteriji ostrejsi ocene boljse nacp 2015 tab

Zanimivo je primerjati predlanske in lanske povprečne ocene pri posameznih kriterijih. Očitno je namreč postalo, da avtomobilske tovarne zelo dobro upoštevajo zahteve Euro NCAP, zato se zaostritev kriterijev tako rekoč ne pozna. Lani se je v primerjavi z letom 2014 povečal delež avtomobilov, ki so na trčenjih dosegli pet zvezdic (v letu 2014 jih je bilo manj kot polovica), smo pa v letu 2015 doživeli hladno prho. Mala Lancia Ypsilon je očitno zaspala v nekem drugem času in je pri varnosti odraslih ter varnostni opremi dosegla tako slab rezultat, da je dobila le dve zvezdici.

Po posameznih kategorijah nista blestela niti športni BMW Z4 (najslabša ocena za varnost otrok) niti Fiat Panda Cross, ki je najnevarnejši za pešce. Omenjena modela sta dobila slabe ocene tudi za varnostno opremo in tako je njuna skupna ocena le tri zvezdice. Zanimivo mešanico rezultatov po kategorijah sta dosegla konstrukcijsko enaka avtomobila Opel Vivaro in Renault Trafic. Na eni strani sta dobila najboljšo oceno za varnost otrok (91 %), vse druge ocene pa se vrtijo okrog 50 %, kar seveda ni dovolj za kaj več kot povprečne tri zvezdice. Kombijevski trojček (Citroën Spacetourer, Peugeot Traveller in Toyota Proace) je z enako visoko oceno (91 %) dokazal varnost tovrstnih vozil pri prevozu otrok, hkrati pa je tudi pri drugih kriterijih dosegel nadpovprečne ocene in s tem pet zvezdic.

Sicer pa je bil v lanskem letu najvarnejši avtomobil Volvo XC90. Avto švedske znamke, ki je v lasti Kitajcev, se je pri varnosti odraslih s 97 odstotki zelo približal popolni oceni, uspelo pa mu jo je doseči pri varnostni opremi. Nekoliko slabši rezultat (72 %) je XC90 dobil le za varnost pešcev, kjer je lani letvico na višjo raven dvignila Mazda MX-5, s čimer so Japonci dokazali, da je mogoče narediti tudi športnega terenca, ki je prijazen do šibkejših udeležencev v prometu.

Tudi pri letošnjem dodatku k testnemu protokolu bodo imeli pešci glavno vlogo. Euro NCAP se bo namreč prvič lotil ocenjevanja, kako avto zaznava pešce na cesti. Za dober rezultat na tem delu testa se bodo morali avtomobili pri hitrosti 40 km/h pravočasno ustaviti pred pešcem, pri večji hitrosti (do 60 km/h) pa vsaj občutno zmanjšati hitrost in tako omogočiti, da bo imel pešec večjo možnost preživetja. Pri tem bodo varnostne sisteme preizkušali po več scenarijih. Med njimi bo tudi tak, ki predvideva, da pred avtomobil nenadoma priteče otrok. Druga pomembna novost je prikaz dveh ocen za varnost avtomobila, pri čemer bo ena veljala za serijsko opremljeni avtomobil, druga pa za takšnega z dodano varnostno opremo s seznama dodatne opreme. Tako bodo še dodatno izpostavili tiste avtomobile, ki kupcu že serijsko omogočajo uporabo sodobne varnostne opreme.

Kaj pomenijo ocene?

kriteriji ostrejsi ocene boljse nacp 2015 ocena5
Na splošno dobra zaščita pri trčenju. Avtomobil je dobro opremljen s kakovostno opremo za preprečevanje trčenja oziroma omilitev njegovih posledic.

kriteriji ostrejsi ocene boljse nacp 2015 ocena4
Na splošno dobra zaščita pri trčenju. Avtomobil ima vgrajene nekaj dodatne opreme za preprečevanje trčenja oziroma omilitev njegovih posledic.

kriteriji ostrejsi ocene boljse nacp 2015 ocena3
Povprečna do dobra zaščita potnikov, vendar avtomobilu manjka oprema za preprečevanje trčenja oziroma omilitev njegovih posledic.

kriteriji ostrejsi ocene boljse nacp 2015 ocena2
Podpovprečna zaščita pri trčenju, avtomobilu manjka oprema za preprečevanje trčenja oziroma omilitev njegovih posledic.

kriteriji ostrejsi ocene boljse nacp 2015 ocena1

Zelo osnovna zaščita pri trčenju.

Avtor: Boštjan Okorn

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA