Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Pnevmatike
Pnevmatike
02. april 2019

Evropski poslanci so pri glasovanju o prenovi energijske nalepke za pnevmatike zamudili priložnost, da bi bila nalepka bolj transparentna in informativna, saj so zavrnili kar nekaj pozitivnih predlogov Evropske komisije – še zlasti pri oblikovanju posameznih energijskih razredov. Evropske potrošniške organizacije smo razočarane nad izidom glasovanja, saj smo si želeli prenove, ki bi sledila zgledu iz nekaterih ostalih področij, denimo bele tehnike.

V maju 2018 je Evropska komisija predstavila predlog prenove energijske nalepke za pnevmatike, ki je vseboval številne pozitivne spremembe, med katerimi velja izpostaviti informacijo o oprijemu pnevmatike na ledu in snegu, prenovljeno grafično podobo pa so zasnovali na podlagi raziskav razumljivosti in preglednosti nalepke s strani potrošnikov. Po glasovanju v Evropskem parlamentu je optimizma, da bomo dobili kakovostno in pregledno energijsko nalepko, bistveno manj. Glavne moteče stvari so naslednje:

  • Energijski razredi: Evropska komisija je predlagala prevetritev kriterijev za uvrstitev v posamezne energijske razrede (kotalni upor, oprijem na mokri cesti, hrup), a poslanci so ta predlog zavrnili. Energijskih razredov po njihovem mnenju ni treba spreminjati, pa čeprav je vmes eden od njih (D) prazen, pnevmatike iz najnižjih razredov pa z zaostritvijo splošne zakonodaje o varnosti izdelkov kmalu ne bodo več ustrezne in jih sploh ne bodo smeli prodajati.
    Takšna rešitev je za potrošnike zavajujoča in ne omogoča informirane odločitve za nakup varnejših, energijsko bolj učinkovitih in manj glasnih pnevmatik - na te pomanjkljivosti sedanje nalepke potrošniške organizacije opozarjamo že od sprejetja energijske nalepke za pnevmatike.
  • Boljša vidnost nalepke: Energijska nalepka bi morala biti prikazana v vseh oglaševalskih materialih (tudi spletnih), še posebej tistih, kjer je navedena tudi cena pnevmatike. V parlamentu so zahtevo za večjo vidnost skrčili in izvzeli oglaševanje v tiskanih medijih, velikih plakatih in podobno. To je sicer bolje kot do zdaj, a vseeno še ena zamujena priložnost, da bi problematiko dokončno uredili.
  •  Informacija o vzdržljivosti pnevmatike: Komisija je predlagala, da bi na nalepko dodali piktogram, ki bi prikazoval, koliko kilometrov je mogoče prevoziti s pnevmatiko in kakšna je njena obraba (sproščanje majhnih delcev v okolico). Odločitev so poslanci Evropskega parlamenta prestavili na naslednjo revizijo. Takšna informacija bi potrošniku dodatno pomagala pri nakupu, je pa res, da še ni standardizirane testne metode in da je vzdržljivost odvisna tudi od načina vožnje.
  • Oprijem na ledu in snegu: Čeprav je potrošniškim organizacijam uspelo v predlog vstaviti primerjalno informacijo o oprijemu pnevmatike na ledu in snegu (kar je pomembno tudi za slovenske kupce), so poslanci glasovali proti. Tako bodo potrošniki na nalepki še vedno zaman iskali dva pomembna podatka pri nakupu pnevmatike za zimske razmere.

Po naših informacijah si je težko predstavljati, da bi Svet EU glasoval drugače kot so poslanci, zato je zelo verjetno, da bo energijska nalepka za pnevmatike še naprej podajala premalo informacij, njeni energijski razredi pa bodo, žal, onemogočali konkretno primerjavo med posameznimi modeli.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA