Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Okolje in poraba goriva
Okolje in poraba goriva
26. februar 2020

Objavljamo naše pripombe na predlog Zakona o davku na motorna vozila, ki smo jih poslali na Ministrstvu za finance.

Ministrstvo za finance
Župančičeva ulica 3
1000 Ljubljana

Pripombe na predlog Zakona o davku na motorna vozila (DMV-1)

Spoštovani,

pri Zvezi potrošnikov Slovenije smo pregledali pripravljen predlog novega Zakona o davku na motorna vozila. Pozdravljamo spremembe, s katerimi bodo poenostavljeni postopki za odmero davka, prav tako se strinjamo, da mora biti davek na motorna vozila zasnovan tako, da vzpodbuja potrošnike k nakupu okoljsko prijaznejših vozil. Pri tem pa smo naleteli na nekaj nedoslednosti, zato v nadaljevanju podajamo pripombe, za katere si želimo, da bi jih pri končni različici zakona upoštevali.

1. Lestvico za odmero davka na motorna vozila glede na moč motorja bi morali odstraniti.
Med okoljskimi komponentami, ki so upoštevani v davčni osnovi, je tudi moč motorja. Težko se strinjamo, da moč motorja bistveno ali dodatno vpliva na okoljske lastnosti vozila. Še več, z upoštevanjem moči motorja v davčni osnovi pravzaprav kaznujemo najbolj učinkovite motorje, ki ob večji moči sorazmerno manj onesnažujejo okolje.

2. Namesto standarda izpustov EURO naj se v lestvici upošteva dejanski izpust NOx in trdnih delcev.
Standardi izpustov EURO določajo najvišje dovoljene vrednosti izpustov in so pogoj, da nov avtomobil sploh lahko pride na trg. Najbolj pomemben del teh standardov pomenijo vrednosti izpustov dušikovih oksidov (NOx) in trdnih delcev, za katere je dokazano, da neposredno vplivajo na zdravje potrošnikov. Med posameznimi modeli, ki sicer ustrezajo istemu standardu EURO, so vrednosti izpustov NOx in trdnih delcev različne. Če pri odmeri DMV upoštevamo samo skladnost vozila s posameznim EURO standardom, ne nagrajujemo vozil z nižjimi izpusti od najvišjih dovoljenih v posameznem standardu.

3. Postavi naj se samo ena lestvica za odmero davka na motorna vozila, brez delitve na posamezne vrste pogona.
Če bi upoštevali dejansko vrednost izpustov NOx in trdnih delcev, bi lahko sestavili zgolj eno lestvico, ki bi bila neodvisna od vrste pogona. Če zasledujemo okoljski cilj, je povsem nepotrebno razlikovanje med dizelskim in bencinskim motorjem, pomembno je, koliko izpustov avtomobil odda v okolje.

4. Ničelni DMV za baterijska električna vozila.
Baterijska električna vozila med vožnjo ne oddajajo izpustov, zato bi zanje, ob zasledovanju okoljskih ciljev in spodbujanju ljudi k uporabi okoljsko bolj sprejemljivih vozil, morala veljati ničelna stopnja davka na motorna vozila.

5. Predlagamo, da tudi v Sloveniji razmislimo o vsakoletnem pobiranju DMV.
Za dolgoročno zasledovanje ciljev, povezanih z okoljsko sprejemljivostjo vozil, bi morali razmisliti o drugačnem načinu pobiranja davka na motorna vozila. Pri sedanjem načinu je ob nakupu novega vozila davek že vštet v končno ceno, zato si potrošnik morda ne predstavlja, da bi z izbiro okoljsko primernejšega vozila plačal manj DMV. Tudi, ko potrošnik sam pripelje avtomobil v Slovenijo, DMV plača samo enkrat, pred prvo registracijo. Bolj jasen način pobiranja okoljskega davka ima Nemčija, kjer ga potrošnik plača vsako leto ob registraciji. Na ta način se vsako leto znova konkretno zaveda, da je njegov avtomobil okoljsko manj primeren, saj je registracija vse dražja. Nov način pobiranja DMV bi seveda veljal le za avtomobile, ki bi bili prvič registrirani po začetku veljave spremenjenega sistema.

S prijaznimi pozdravi
Metod Babnik, sekretar

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA