Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Navigacija
Navigacija
04. april 2019

Čeprav je prodaja samostojnih navigacijskih naprav v zadnjih letih močno upadla, nadomestile so jih aplikacije, vgrajene v mobilni telefon, pa jih številni še vedno uporabljajo za iskanje poti v (ne)znanih krajih. Predvsem starejši modeli bi lahko 6. aprila začeli prikazovati napačen čas in datum, saj se na ta dan začenja ponovno štetje tednov v svetu navigacijskih sistemov (WNRO – week number rollover).

Tako kot smo se bali leta 2000 v računalništvu, se bo tudi pri navigacijskih napravah 6. aprila letos zgodil prelomen dan. Takrat se bo namreč končalo drugo 1024-tedensko obdobje od začetka štetja v sistemu satelitske navigacije (od 6. 1. 1980), kar pomeni, da bodo ponastavljene vrednosti za čas in posledično tudi za datum. Pri prvem tovrstnem prelomnem datumu, 21. avgusta 1999, je bilo v obtoku bistveno manj navigacijskih naprav kot danes, zato težave takrat praktično nismo zaznali.

Pri navigacijskih napravah, ki na to spremembo ne bodo pripravljene, se bosta začela prikazovati napačen čas in datum, kar bo vplivalo tudi na nekatere druge funkcionalnosti, kot je denimo prikaz časa ob snemanju poti, izračun časa sončnega vzhoda in zahoda in podobno. Proizvajalci zatrjujejo, da ponastavitev časa ne bo vplivala na izračun poti in vodenje do cilja. Bo pa prikazan napačen čas prihoda na cilj.

Vsi večji proizvajalci, kot sta Garmin in TomTom, zagotavljajo, da so v zadnjih mesecih intenzivno preverjali posamezne modele. Za določene modele so pripravili nadgradnje, s katerimi so izničili možnost napake, tako da bi se težava lahko pojavila predvsem pri manj uporabljanih starejših modelih.

ZPS svetuje
Pred 6. aprilom preverite, ali je za vašo napravo na voljo kakšna nova posodobitev in jo naložite. Na prelomni dan se prepričajte, da sta čas in datum še vedno prava, v nasprotnem primeru pa se obrnite na prodajalca oziroma zastopnika, kjer boste dobili konkretno informacijo, ali je za vašo navigacijsko napravo na voljo popravek. Če imate model, za katerega popravka ni, ga boste lahko še vedno uporabljali za vodenje, le ura in datum ter informacija o času prihoda ne bodo pravi.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA