Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Prijava
Okolje in poraba goriva
Okolje in poraba goriva
03. avgust 2017

Marsikdo bi si želel, da dizelska afera čimprej izzveni, a kot kažejo zadnji dogodki, se bodo stvari samo še dodatno zaostrovale. Evropske države sicer še vedno ne ukrepajo, se pa očitno veliko dogaja na relaciji nemški izdelovalci avtomobilov – nemški homologacijski organ (KBA), saj je bilo v zadnjih tednih objavljenih kar nekaj vpoklicev dizelskih avtomobilov. 2. avgusta so se predstavniki skupin BMW, Daimler, Opel in Volkswagen srečali na tako imenovanem dizelskem vrhu. Potrošniških in okoljevarstvenih organizacij niso povabili, a zagotavljamo vam, da še nismo rekli zadnje besede.

Dizelski vrh nas je ponovno razočaral ali pa zgolj še enkrat več dokazal, da nemška avtomobilska industrija potrošnikom ne ponuja jasnih odgovorov, prav tako niti ne razmišlja o kakršnih koli odškodninah ali pravno zavezujočih garancijah. Še več, vsaj v Nemčiji se bo očitno zelo hitro zgodilo, da avtomobilov z dizelskim motorjem Euro 5 ali starejšim ne bodo spustili v nekatera mesta.

Avtomobilske tovarne so se na srečanju zgolj dogovorile, da bodo vpoklicale 5 milijonov vozil (med njimi je tudi že vpoklicanih 2,5 milijona Volkswagnov) in jim priredile programsko opremo, s čemer naj bi se izpusti dušikovih oksidov zmanjšali za do 30 odstotkov. Pomenljivo in nadvse zaskrbljujoče je, da bo ta ukrep veljal le za avtomobile, registrirane v Nemčiji, čeprav so enaki v uporabi tudi v drugih evropskih državah.

Edini za potrošnike in na papirju pozitivni rezultat srečanja, je zaveza, da bodo sodelujoče avtomobilske tovarne potrošnikom ponudile posebne popuste za prehod s starih dizlov na sodobnejše in čistejše pogone. Prvi je akcijo predstavil BMW, in sicer bodo vsi lastniki dizlov Euro 4 ali starejših ob nakupu novega električnega, priključno hibridnega ali dizelskega (Euro 6) avtomobila prejeli 2000 evrov okoljskega popusta. Kot nam je znano, tudi ta akcija velja samo za nemške kupce.

Okoljevarstvena organizacija ICCT je medtem že sporočila, da je vse omenjeno zgolj kaplja v morje. Po njihovih meritvah namreč sodobni dizli Euro 6 v zrak na vsak prevožen kilometer realno izpustijo 507 mg dušikovega oksida, dovoljen je izpust 80 mg. Tudi če bo avtomobilskim tovarnam v najboljšem primeru s programsko nadgradnjo uspelo popraviti okoljsko sliko za 30 odstotkov, bo to še vedno pomenilo 4-krat višje izpuste, kot so uradno dovoljeni. Če bi v avtomobilih spremenili strojno opremo, bi izpuste lahko zmanjšali tudi za 90 odstotkov ...

Kot trenutno kaže, tudi kupci najnovejših avtomobilov v prihodnosti ne bodo mogli biti povsem prepričani, ali in do kdaj se bodo lahko vozili povsod, predvsem to velja za mesta. Nemški minister za okolje je sicer poudaril, da je dizelski vrh samo začetek dolge poti. Mi dodajamo, da bi bilo zelo pametno, če bi na tej poti sodelovali vsi deležniki, torej tudi potrošniške in okoljevarstvene organizacije, predvsem pa, da kakršni koli ukrepi v enotni EU nikoli ne bi smeli biti omejeni na zgolj eno samo državo. Pa četudi je to Nemčija ...

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA