Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Okolje in poraba goriva

Zadnji sestanek Sveta za konkurenčnost ni prinesel želenih rezultatov na področju izboljšanja nadzora trga in preverjanja skladnosti vozil na evropskih cestah.

Čeprav v svojem sporočilu za javnost Svet EU poudarja, da so na sestanku potrdili reformo podeljevanja homologacij in nadzora trga, pa podrobno branje pokaže, da je kompromisni dokument precej omilil zahteve, ki sta jih že potrdila Evropska komisija in Evropski parlament in s katerimi bi lahko učinkovito preprečili novo afero, kakršna je Dieselgate.

Države članice so se na sestanku dogovorile, čeprav stežka, da potrdijo nadzor na ravni Evropske unije, kar med drugim pomeni tudi, da bo Evropska komisija lahko izvajala preizkuse avtomobilov. Pozitivno je tudi dejstvo, da so predlagali minimalni cilj preverjanja avtomobilov po začetku proizvodnje (vsaj enega na 50.000 registriranih vozil), ki bo zavezujoč za vse države članice.

A z nekaterimi odločitvami so predstavniki posameznih držav precej omajali trdnost pričakovane reforme. Tako so zavrnili predlog, po katerem bi Evropska komisija lahko kaznovala proizvajalce avtomobilov s kaznijo do 30.000 € na vsak avtomobil, pri katerem bi odkrili goljufije pri testu. Svet predlaga, da Komisija kazni ne bo smela predpisati, če je ukrepala že ena od članic – pa čeprav bi ta predpisala smešno nizko kazen.

Prav tako niso preprečili morebitnega konflikta interesov med testiranjem avtomobilov. Še naprej bo namreč dovoljeno, da proizvajalec plačuje neposredno izvajalcu, pa čeprav bi bilo bistveno bolj transaprentno, če bi plačila tekla preko Evropske komisije, s čemer proizvajalec in izvajalec ne bi bila v neposrednem finančnem stiku.

Predstavniki Sveta za konkurenčnost so na koncu povsem ignorirali tudi zahtevo za neodvisno komisijo oziroma forum, ki bi bdel nad aktivnostmi posameznih članic na tem področju.

Ker sta Evropski parlament in Evropska komisija predstavila bistveno bolj stroge zahteve v novi reformi, je zdaj edina možnost za njen popolni uspeh, da omenjeni dve ustanovi ne spremenita svojih stališč in skušata prepričati države članice, da se jim pridružijo. Le z visokimi kaznimi na evropski ravni in izboljšano transparentnostjo je namreč mogoče pričakovati, da se Dieselgate v EU ne bo ponovil.

Preberite tudi: 

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA