Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Okolje in poraba goriva

Zveza potrošnikov Slovenije vsem lastnikom avtomobilov Audi, Seat, Škoda in Volkswagen, v katerih je nameščena oprema za prirejanje izpustov in če od dneva nakupa še nista pretekli 2 leti, svetuje, da prodajalcu nemudoma pošljejo zahtevek za uveljavitev pravic iz naslova stvarne napake. Za kupce rabljenih vozil velja krajši, enoletni rok za uveljavljanje teh pravic, a le, če so avtomobil kupili pri pravni osebi v Sloveniji.

Članom ZPS smo pripravili vzorec obvestila, do katerega lahko dostopajo s članskim geslom na spletni strani.

Kaj pravi Zakon o varstvu potrošnikov
Načini uveljavljanja stvarne napake

Po 37. členu Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot) mora prodajalec potrošniku izročiti blago v skladu s pogodbo in odgovarja za stvarne napake svoje izpolnitve dve leti od izročitve stvari, oziroma eno leto za rabljeno stvar (37.b člen). Napaka je stvarna:

1. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za njeno normalno rabo ali za promet;

2. če stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;

3. če stvar nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;

4. če je prodajalec izročil stvar, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.

Po 37.a in 37.b členu velja, da potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita.Potrošnik mora v obvestilu o napaki podrobneje opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.

Po 37.c členu ZVPot ima potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, pravico od prodajalca zahtevati, da:

  • odpravi napako na blagu ali
  • vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
  • blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
  • vrne plačani znesek.

Zakon še določa, da ima potrošnik tudi pravico zahtevati povrnitev škode, če je zaradi stvarne napake oškodovan.

V zadevi VW to pomeni, da pravice v primeru stvarne napake lahko uveljavljajo potrošniki, ki so lastniki manj kot dve leti starih avtomobilov, oziroma so kupili rabljen avtomobil od slovenskega podjetja pred manj kot letom dni. V obeh primerih je treba zahtevek oziroma obvestilo nasloviti na prodajalca.

Rok 2 mesecev je začel teči s prejemom obvestila “Servisni ukrep za dieselske izpušne pline pri motorjih EA 189”, ki ga je poslal prodajalec oz. zastopnik skupine VW, Porsche Slovenija d. o. o.. Potrošnik mora opisati, kaj je napaka na vozilu, pri čemer si delno lahko pomaga z omenjenim obvestilom. Poleg tega naj še zapiše, katerega od možnih zahtevkov uveljavlja.

Če lastnik ni prejel omenjenega obvestila, naj zahteva od uvoznika (Porsche Slovenija) pojasnilo, ali je tudi v njegovem vozilu nameščena sporna oprema, vendar naj pazi, da med čakanjem na odgovor ne bi pretekel dveletni rok od nakupa vozila, oziroma enoletni v primeru rabljenega vozila.

Svoje pravice mora potrošnik nato uveljaviti v roku 2 let od dneva, ko je prodajalcu poslal obvestilo o napaki, zato priporočamo, da se obvestilo pošlje s priporočeno pošto. To pomeni, da mora potrošnik pred iztekom dveh let vložiti tožbo, če se s prodajalcem ne bosta uspela dogovoriti za sporazumno rešitev stvarne napake.

Članom ZPS, ki bi želeli uveljaviti pravice iz naslova stvarne napake, smo pripravili vzorec obvestila, ki ga lahko preprosto izpolnijo, izberejo enega od zahtevkov in posredujejo prodajalcu. Do obvestila lahko dostopate s članskim geslom na spletni strani.

postanite clanZPS

Noben potrošnik ne sme biti oškodovan
Za lastnike starejših avtomobilov na ZPS skupaj z drugimi nacionalnimi potrošniškimi organizacijami, članicami Evropske potrošniške organizacije BEUC, usklajujemo aktivnosti za organizirano uveljavljanje pravic potrošnikov. Naš skupni cilj je, da potrošniki v tej zadevi ne bodo v nobenem primeru oškodovani v kateri koli fazi odprave napake in da bo proizvajalec VW vsem oškodovanim lastnikom, ne glede na starost avtomobilov, povrnil morebitno škodo zaradi zmanjšanje vrednosti avtomobilov oziroma morebitne višje stroške njegove uporabe po odpravi napake. Pripravljeni smo na trda pogajanja, saj želimo doseči sporazumno rešitev problema izven sodišč, a vseeno ne izključujemo morebitnih tožb, če pogajanja ne bi bila uspešna.

BODITE DEL SKUPNE AKCIJE!
Vse, ki želijo biti obveščeni o aktivnostih ZPS in BEUC v zadevi VW ter sodelovati v skupnem nastopu za uveljavljanje pravic potrošnikov, pozivamo, da vpišejo podatke o sebi in svojemu vozilu na tej povezavi. Več nas bo, močnejši bomo v pogajanjih s Volkswagnom.

Za več informacij nas lahko pokličete:

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA