Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Okolje in poraba goriva
Okolje in poraba goriva
22. oktober 2015

Na ZPS se je obrnilo več potrošnikov z vprašanji, kaj lahko naredijo s svojim dizelskim Volkswagnom, zato smo zbrali vse pomembne informacije na enem mestu. Informacije bomo po potrebi, v prihodnosti, na naši spletni strani tudi posodabljali.

"Zveza potrošnikov Slovenije nikakor se ne more strinjati z dosedanjo neaktivnostjo Ministrstva za infrastrukturo na tem področju. Volkswagnov škandal je še enkrat potrdil, da je na evropski ravni nujno čimprej spremeniti način testiranja porabe in izpustov ter hkrati poskrbeti za ustrezen nadzor, ki ga do zdaj sploh ni bilo," je poudaril Boštjan Okorn, vodja primerjalnega testiranja pri ZPS.

Dodano 22. oktobra 2015
Volkswagnov zastopnik Porsche Slovenija je poslal pismo vsem lastnikom vozil Audi, Seat, Škoda in Volkswagen, ki jih imajo v svoji bazi podatkov in imajo vgrajeno opremo za prirejanje izpustov škodljivih plinov. Pismo je zgolj informativne narave in od lastnikov ne zahteva nobenega ukrepanja. Če ga slučajno niste prejeli, s preverjanjem pa ste ugotovili, da je v vaš avtomobil vgrajena goljifuva oprema, se obrnite na zastopnika in serviserja, da bo tudi ta avtomobil vnesel v bazo. Pismo, ki ga je podjetje Porsche Slovenija poslalo lastnikom avtomobilov.

Predsednik uprave skupine VW Matthias Müller je odgovoril na pismo Evropske potrošniške organizacije BEUC. Preberite odgovor.

Kateri avtomobili so prizadeti?
Na splošno so prizadeti vsi avtomobili iz koncerna Volkswagen (znamk Audi, Seat, Škoda in Volkswagen) z motorjem tipa EA 189, ki ustreza okoljskim standardom euro 5. Gre za turbodizelski motor TDI z neposrednim vbrizgom goriva in prostornino 1,6 oziroma 2,0 litra. Po podatkih slovenskega zastopnika za Volkswagen goljufive programske opreme ni v avtomobilih z novejšimi motorji, ki ustrezajo okoljskim standardom Euro 6.

Dodano 7. oktobra 2015
Poleg 1,6- in 2,0-litrskih štirivaljnih motorjev je goljufiva programska oprema lahko vključena tudi pri avtomobilih z 1,2-litrskim trivaljnim dizelskim motorjem.

Natančnega seznama v Sloveniji prizadetih modelov trenutno še ni, po posameznih znamkah pa so ti dve različici motorja vgrajevali v naslednje modele:

  • Audi: A1, A3, A4, A5, A6, TT, Q3 in Q5.
  • Seat: Leon, Altea, Exeo, Toledo in Alhambra.
  • Škoda: Roomster, Octavia in Superb.
  • Volkswagen: Golf, Jetta, Beetle, Tiguan, Passat, Sharan, Transporter, Caddy, Crafter in Amarok. (spremenjeno 8. oktobra, na podlagi informacij s strani slovenskega zastopnika)

Dodano 7. oktobra 2015
Na naštetih spletnih straneh lahko z vpisom številke šasije (VIN), ki jo najdete v servisni knjižici ali na spodnjem delu vetrobranskega stekla, ugotovite, ali je vaše vozilo med tistimi, ki imajo vgrajeno programsko opremo za prirejanje vrednosti izpustov.

  • Audi, 3888 vozil v Sloveniji
  • Seat, 2145 vozil v Sloveniji
  • Škoda, 6173 vozil v Sloveniji
  • Volkswagen, 22.085 vozil v Sloveniji

Ali lahko lastnik sam ugotovi, da vozi avtomobil, ki onesnažuje bolj, kot kaže homologacija?
Zelo težko. Prostornina motorja in skladnost z okoljskim standardom Euro 5 sta sicer dva podatka, ki ju lahko najdete v homologaciji, a vseeno to še ne pomeni, da je v avtomobil zares vgrajen motor tipa 189. Oznaka je seveda odtisnjena na motorju, vendar jo je pogosto zelo težko ali celo nemogoče odkriti, saj je motor tesno vgrajen v motorni prostor. Volkswagen naj bi v mesecu oktobru začel obveščati lastnike in, podobno kot to počnejo avtomobilske tovarne ob vsakem vpoklicu, pri tem navedel tudi številko šasije.

Ali naj se lastniki oglasijo v servisnih delavnicah, da bodo preverili njihov avtomobil?
To ne bo prav nič pomagalo. Težave je povzročila programska oprema, ki skrbi za nadzor motorja, pooblaščeni serviserji pa do nje nimajo dostopa in je, torej, ne morejo spremeniti. Prav tako trenutno ni na voljo nova različica programske opreme. Še vedno ostaja vprašanje, ali bo spremembo sploh mogoče izvesti samo preko kabla ali pa bo treba zamenjati kakšen del v avtomobilu. Volkswagen po njihovih podatkih trenutno išče najbolj ustrezno rešitev, s katero bodo odpravili zavajajočo napako.

Ali se lahko z avtomobilom, ki ima goljufivo programsko opremo, sploh še vozimo?
Vsekakor, če je, seveda, ustrezno registriran in zavarovan. Registracija bo ostala veljavna tudi, ko se bo uradno izkazalo, kateri so prizadeti avtomobili.

Ali lahko zaradi te goljufije ostanete brez prometnega dovoljenja?
Najverjetneje ne. Tega bi vam lahko vzeli, če bi po registraciji karkoli spreminjali na avtomobilu in tega ne bi homologirali. V primeru goljufive programske opreme pa vi, kot kupec zanjo niste vedeli in avtomobila po registraciji niste spreminjali.

Ali bi lahko kupci odgovarjali zaradi pretiranega onesnaževanja?
Teoretično morda, a v tem primeru je to zelo neverjetno. Na cestah je veliko avtomobilov, ki izpustijo še bistveno večje količine škodljivih plinov, da o ostalih napravah (kamini, oljne peči ...), pri katerih so izpusti povsem legalno občutno višji, sploh ne govorimo.

Ali bi lahko, torej, za preveliko onesnaženje odgovarjal Volkswagen?
Za razliko od ZDA na tej strani Atlantika to ni mogoče. Bo pa Volkswagen zagotovo odgovarjal za goljufijo, saj je z vgrajeno programsko opremo preprečil, da bi vozniki vrednosti, izmerjene v laboratoriju, dosegali tudi v vsakdanjem prometu.

Naročil sem avtomobil, ki ima vgrajeno goljufivo programsko opremo, a ga še nisem dobil. Ali lahko prekinem nakup?
Zelo verjetno je, da prizadeti avtomobili ne bodo dobili homologacije, zato bi lahko imeli težavo, če boste avtomobil prejeli pred dokončno razrešitvijo problema. Predlagamo, da z dokončnim plačilom in prevzemom avtomobila počakate, dokler ne bodo znani podatki o številkah šasije prizadetih avtomobilov. Zelo verjetno je tudi, da bo Volkswagen zadržal dobavo vozil z goljufivo programsko opremo oziroma, da bo ta vozila pred prodajo prilagodil. V danem trenutku od nakupa ne morete odstopiti, ne da bi pri tem izgubili pravico do povrnitve are. Zadnji podatek: Volkswagen je v Sloveniji prekinil prodajo vozil s tem motorjem, ki so še v zalogi.

Kakšne posledice bo škandal lahko še imel za lastnike avtomobilov iz koncerna Volkswagen?
Zelo verjetno bo v naslednjih tednih težje priti do servisa, saj bodo morali tam poskrbeti za več milijonov avtomobilov, ki imajo vgrajeno goljufivo programsko opremo. Praktično neverjetno pa bi bilo, da bi imeli težave z dobavo rezervnih delov, ker bi Volkswagen zaradi visokih odškodnin propadel oziroma bi šel v stečaj.

Dodano 7. oktobra 2015
V pogovoru za Frankfurter Allgemeiner Zeitung je novi predsednik uprave VW Matthias Müller povedal, da načrtujejo začetek vpoklicev v januarju 2016. Vse avtomobile naj bi ustrezno prilagodili do konca leta 2016, pri čemer naj bi bilo za večino dovolj zgolj nadgradnja programske opreme. Potrošniške organizacije smo v pismu Volkswagnu zahtevale, da morajo prilagoditev avtomobilov izvesti tako, da potrošnik ne bo oškodovan zaradi morebitne slabše zmogljivosti ali višje porabe goriva.

 

Dodano 7. oktobra 2015

  • na spletnih straneh posameznih znamk lahko preverite, ali je vaš avtomobil med tistimi, ki jih bodo vpoklicali.
  • Vpoklici se bodo začeli šele prihodnje leto.
  • V Sloveniji bo vpoklicanih nekaj manj kot 35 tisoč vozil.

Dodano 6. oktobra 2015
Preberite dopis, ki smo ga skupaj z okoljsko nevladno organizacijo Focus poslali Ministrstvu za infrastrukturo.

Dodano 9. oktobra 2015
Prejeli smo odgovor Ministrstva za infrastrukturo z obrazložitvijo načina homologiranja in preverjanja vozil v Sloveniji. Preberite ga.

 

Dodano 12. 10. 2015
Ministrstvo za okolje in prostor je skupaj z Ministrstvom za infrastrukturo in Javno agencijo Republike Slovenije za varnost prometa pripravilo informacijo o dogajanju v zvezi z afero prevare pri testih emisij Volkswagnovih avtomobilov na dizelski pogon.
Dodano 14. oktobra 2015
Danes smo poslali dopis tudi Ministrstvu za gospodarstvo z vprašanjem kakšni bodo ukrepi ministrstva, da pri zadevi VW potrošniki ne bodo oškodovani.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA