Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Okolje in poraba goriva
Okolje in poraba goriva
23. september 2015

Evropska potrošniška organizacija BEUC, katere članica je tudi Zveza potrošnikov Slovenije, po odkritju, da je Volkswagen s programsko opremo zavajal glede izpustov dušikovih oksidov (NOx), zahteva podrobno preiskavo izpustov osebnih vozil in njihove porabe goriva v Evropski uniji.

Kot smo že poročali, je italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo lani opravila test porabe in izpustov CO2 pri Volkswagnu Golfu, pri katerem so odkrili, da je poraba za polovico višja od uradno objavljenih Volkswagnovih podatkov. To pomeni, da mora potrošnik za gorivo plačati približno 500 evrov več, kot bi pričakoval iz oglaševanih podatkov. V začetku leta je Altroconsumo vložil skupinsko tožbo proti VW, sojenje na sodišču v Benetkah se bo začelo prihodnji mesec.

Monique Goyens, generalna direktorica BEUC poudarja:

navedekŽe dolgo pred tem škandalom v ZDA smo opozarjali na probleme, ki nastajajo, ker Evropska unija, za razliko od ZDA, nima vzpostavljenega nadzornega sistema, ki bi zahteval tudi neodvisno merjenje izpustov na cesti. Da bi ponovno vzpostavili zaupanje v objavljene podatke o porabi in izpustih, bi morala EU takšen sistem čimprej vpeljati.
navedek1

Kot se je izkazalo v ZDA, je Volkswagen takšno odklopno napravo zasnoval s programsko opremo, ki je ugotovila, da je vozilo izpostavljeno standardiziranemu testiranju, s katerim so natančno določeni posamezni vozni cikli, avtomobil pa pri tem stoji na miru, postavljen na valje. Motor je v takšnem primeru preklopil na `čistejši´ način. Med resnično vožnjo po cesti so zato Volkswagnovi avtomobili z 2,0-litrskim dizelskim motorjem TDI v zrak izpustili celo do 40-krat več dušikovih oksidov (NOx), kot prikazujejo uradni podatki.

Potrošniške organizacije zahtevamo, da Evropska komisija čimprej izvede preiskavo, ali podobne prakse zavajanja z vrednostjo izpustov, s takoimenovanimi odklopnimi napravami, avtomobilske tovarne uporabljajo tudi v Evropi – morda tudi za merjenje porabe goriva.

Monique Goyens dodaja: "Pomembno je, da EU začne z vzpostavljanjem zanesljivega testnega protokola med vožnjo po cestah, s katerim se bomo izognili laboratorijskim meritvam porabe goriva in izpustov CO2. Dejstvo je, da testiranje porabe in vrednosti izpustov že dolgo prikazuje nerealne rezultate, potrošniki pa si želijo boljši sistem."

BEUC je poslal poziv evropski komisarjem za notranji trg, industrijo, podjetništvo ter mala in srednja podjetja (Elżbieta Bieńkowska), podnebne ukrepe in energijo (Miguel Arias Cañete) ter promet (Violeta Bulc), naj razložijo, kaj bo Evropska komisija naredila za povečanje nadzora nad testnim protokolom v EU. Prav tako komisijo sprašuje, ali bodo sprožili preiskavo vgrajene programske opreme, namenjene manipuliranju med homologacijskimi testi v Evropski uniji.

Preberite tudi:

Več nadzora tudi na drugih področjih!
Zgodba z avtomobilskimi izpusti in porabo goriva je le ena od tistih, kjer se je izkazalo, da proizvajalci iščejo vse možne načine, da bi svoje izdelke prikazali okolju prijaznejše. Podobno se namreč dogaja tudi na področju energijske nalepke, za katero proizvajalec poskrbi sam, resnega preverjanja izdelkov, ki so na trgu v EU, pa praktično ne izvaja nihče, prav tako trenutno ni resnih sankcij za kršitelje. Potrošniške organizacije si prizadevamo, da bi bilo tudi na tem področju več nadzora, saj je očitno le na ta način mogoče doseči zaupanje potrošnikov v okoljske označbe.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA