Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

06. september 2021

Na trgovskih policah najdemo številne sadne napitke. Vendar so med njimi velike razlike. Ste vedeli, da vsebnost sadja v napitku razkrije že ime izdelka, ki se običajno nahaja na zadnji strani embalaže?

Ali poznate razliko med sadnim sokom, nektarjem in sadno pijačo? V teh napitkih je delež sadja namreč zelo različen.

sadni-napitki-1

(Kliknite na sliko, da jo povečate)

Sadni sok

Sadni sok je skladno z zakonodajo definiran kot izdelek, pridobljen iz užitnega dela sadja. Gre torej za 100 % sadni sok, pridobljen s prešanjem sadežev.

Nektar

Če sadnemu soku dodamo vodo, sladkor, med ali sladila, dobimo sadni nektar. Nektar ima v primerjavi s sokom manjši delež sadja. Večina vsebuje med 25 in 50 % sadnega soka.

Sadna pijača

Kadar napitki vsebujejo manjši delež sadja, kot to določa minimalni sadni delež za posamezne vrste nektarjev, pa gre za sadno pijačo. Delež sadja v njih je praviloma manjši od 25 %.

Sadni napitki so energijsko bogata živila. Prekomeren vnos energije iz kateregakoli vira je povezan z večjim tveganjem za prekomerno telesno maso in druge kronične nenalezljive bolezni še posebno takrat, kadar nismo zadostno telesno dejavni. Zato velja priporočilo, da zaradi visoke vsebnosti sladkorja, vse sladke napitke omejimo.

Na spodnji grafiki smo primerjali količino sladkorja v embalažni enoti petih napitkov: soka, nektarja in treh sadnih pijač.

sadni-napitki-2

*barve ob podatku o vsebnosti sladkorja predstavljajo vrednosti sladkorja na 100 g glede na prehranski semafor
*kocka sladkorja ≈ 4 g

(Kliknite na sliko, da jo povečate)

Pri oceni prehranskega profila pijač vam je lahko v pomoč brezplačna mobilna aplikacija Veš, kaj ješ, ki s pomočjo barv semaforja pove, koliko posameznega hranila je v izdelku.

Priporočamo, da izbirate napitke, pri katerih na prehranskem semaforju za sladkor zasveti zelena luč. To so napitki, ki vsebujejo 2,5 g sladkorja / 100 g ali manj. Za potešitev žeje pa sta najboljši izbiri voda ali nesladkani čaj.

ZPS nasveti

  • Pri nakupu sadnih napitkov naj vas ne zavedejo privlačne slike sadja na embalaži. Če želite izvedeti koliko sadja vsebujejo, preberite deklaracijo.
  • Mešanje soka z vodo iz pipe v razmerju 50:50 je pogosto cenejše kot nakup nektarja s sadnim deležem 50 %.
  • Sadne napitke raje nadomestite s svežim sadjem. Ob uživanju sadja bo namreč vaš občutek sitosti dolgotrajneši. V telo pa boste vnesli tudi več hranilnih snovi, kot so vitamini, minerali in prehranska vlaknina.
  • Za žejo izberite vodo ali nesladkani čaj. Zaradi visoke vsebnosti sladkorjev, pa po sladkih napitkih posegajte redkeje.

Avtorica: Nina Križnik

logotiskupno

Sveže e-novice ZPS, vsak teden

Naročite se na naše tedenske e-novice. Sproti spremljajte aktualne teste, koristne potrošniške nasvete in druge novosti. Od prejema e-novic se lahko kadarkoli odjavite.

Umik in odpoklic izdelkov

Več