Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Nasveti za zdravo prehranjevanje

Že dobro leto naša življenja kroji COVID-19, ki je posegel tudi v našo vsakdanjo rutino. Če vas celotna situacija še ni spodbudila k razmišljanju o zdravem življenjskem slogu, je morda sedaj čas, da tudi temu namenite nekaj pozornosti.

Enostavna priporočila in nasveti

Prehrana predstavlja pomemben steber zdravega življenjskega sloga (poleg gibanja), zato je Nacionalni inštitut za javno zdravje (NIJZ) pripravil enostavna priporočila in nasvete za lažje načrtovanje prehranjevanja.

prehranski-nasveti-nijz

V knjižici s prehranskimi nasveti je predstavljenih 11 priporočil, ki vam bodo pomagala pri spremembah. Kratek povzetek nekaterih nasvetov si lahko preberete spodaj.

Premišljeno v nakup

Priporočamo, da hrano načrtujete vnaprej, saj boste tako kupili toliko hrane kot jo vi in vaša družina potrebuje.

Najlažje bo, če naredite tedenski jedilnik s številom obrokov kot ste jih vajeni konzumirati (običajno tri do pet obrokov dnevno).

Vsak obrok naj vključuje:

  • beljakovinska živila (mleko, meso, stročnice)
  • škrobna/ogljikohidratna živila (kruh, žitarice in kaše, krompir),
  • zelenjavo in sadje,
  • kakovostne maščobe,
  • primerno tekočino za žejo: najbolje voda iz pipe ali mineralna voda namesto sladkanih pijač.

Ne ustvarjajte si prevelikih zalog doma, saj lahko hitro zavržete velike količine hrane. Kako se izogniti prevelikim zavržkom hrane ter kako najbolje shranjevati živila, je podrobno zapisano tudi v priročniku.

Oskrbujte se z lokalnimi živili

Če imate to možnost se oskrbujte z lokalnimi živili, če so le na razpolago. Lokalna hrana ima več prednosti, ena izmed teh je tudi varovanje okolja, saj s tem zmanjšamo emisije zaradi transporta.

V porastu je tudi ponudba že pripravljene hrane, ki jo ponujajo gostinski ponudniki. Nekaterim takšen način prehranjevanje prihrani čas, ki je lahko seveda ustrezen, če se pravilno lotimo izbire. Izbira obrokov naj bo pestra in uravnotežena, saj boste s tem vnesli v telo vsa pomembna hranila in s tem ohranjali zdravje.

Pri uravnoteženi prehrani prehranska dopolnila niso potrebna

Če ste zdravi in se prehranjujete pestro in uravnoteženo, potem vnos prehranskih dopolnil ni potreben. Pred kakršnimkoli jemanjem prehranskih dopolnil se pogovorite z osebnim zdravnikom, kajti nenadzorovano in pretirano uživanje dopolnil je zdravju škodljivo.

Več o samih poudarkih, ki smo jih že zgoraj opisali, si lahko preberete v Priročniku, ki je na voljo tukaj (PDF).

Starejši so med najranljivejšimi

Če imate v skupnem gospodinjstvu starejše osebe pa jim lahko natisnete ali pa podate kakšnem nasvet, saj je NIJZ tudi za starejše pripravil priporočila.

nijz-priporocila-starejsi

V njih so priročni nasveti glede osnovnih načel, kot so higiena kašlja, površin.... Podani so tudi nasveti za podporo imunskega sistema ter praktični nasveti, ki bodo starejšim vsekakor v pomoč pri osnovnih opravilih.

Priporočila za starejše lahko preberete tukaj (PDF).

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA