Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Projekt Food PRO

Sodoben potrošnik v borbi s časom pogosto izbira tudi le s pogledom na sprednjo stran izdelka, torej na embalažo, ki je pravzaprav v veliki meri oglasni prostor izdelka, manj pogosto pa preveri sestavine in hranilno tabelo. Razumljivo? Da. Priporočljivo? Ne.

Pri nakupu živil se velikokrat znajdemo pred situacijo, ko ne vemo kakšna je sploh razlika med enim in drugim izdelkom, ali pa se nam zdi, da vsakič izberemo ena in ista živila, ter smo brez idej...

Zato (pre)pogosto iščemo bližnjice in slepo zaupamo oglasnim sporočilom ter mamljivim napisom na izdelkih. Privlačne trditve tako močno vplivajo na našo izbiro, ko kupujemo hrano ali pijačo.

Navedbe kot so "spodbuja rast," "vsebuje vitamine in minerale," "železo in kalcij," "bogat z vlakninami," "kar 30 % manj sladkorja," "light" in podobne, nas nagovarjajo, da posežemo po teh izdelkih.

A pogled na hranilno tabelo pogosto izkaže, da ti izdelki (kljub temu) vsebujejo tudi veliko sladkorja, maščobe ali soli. V to zgodbo sodijo tudi izdelki z oznako "light," ki so največkrat predstavljeni zelo enostransko. Vsebujejo namreč manj le določenega hranila, običajno proizvajalci izdelku znižajo delež maščobe, medtem ko, denimo, vsebnost sladkorja ostane nespremenjena.

Ko pogledamo seznam sestavin in hranilno tabelo, tako ugotovimo, da je lahko, na primer, v kosmičih ali sadno-žitni rezini kar tretjina sladkorja, podobno velja za mlečne izdelke z dodanim sladkorjem. Koristna plat vseh vitaminov, mineralov, vlaknin, železa, kalcija se zato "izgubi" v (pre)velikih količinah sladkorja, 30 odstotkov manj maščobe v "light" izdelku, ki je (pre)bogat s sladkorjem, pa vam tudi ne bo pomagalo ne pri hujšanju ne pri zdravi in uravnoteženi prehrani.

Naš nasvet

1. Berite označbe: Ključne informacije o izdelku, sestavine in hranilna tabela, se "skrivajo" v ozadju, na stranski ali hrbtni strani embalaže. Če želite izvedeti, kako zdrav je v resnici nek izdelek, preberite te informacije.
2. Vzemite si čas za pripravo obrokov iz osnovnih sestavin.
3. Živila izbirajte preudarno. Gre za dolgoročno naložbo v vaše zdravje in zdravje vaše družine.

Logo slo-002 objave-na-spletu

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA