Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

29. november 2021

Potrošnik se je obrnil na nas glede nejasnosti označevanja glavnih značilnosti in tipa obutve.

"Poleti sem kupil klasičen model usnjenih čevljev, vsaj mislil sem tako. Pred nekaj dnevi pa sem na notranji strani jezika opazil oznake, da je usnjen le zgornji del čevlja, podloga in notranji podplat pa ne.

Sem že v letih in imam občutljive noge, zato me v čevljih iz umetnih materialov peče koža, noge pa se potijo, zato sem toliko bolj jezen nase, da sem se ob nakupovanju zadovoljil z odgovorom trgovca, da je čevelj usnjen.

Da se mi to ne bi več dogodilo, prosim za informacijo o tem, ali je proizvajalec dolžan označiti, iz kakšnih materialov so čevlji in kje naj te podatke iščem. Moti me tudi zmeda pri označevanju velikosti.

Zelo pogrešam tudi informacije o širini modela. "Boste ugotovili, ko jih pomerite," mi je odgovoril prodajalec, ko sem ga to vprašal."

Odgovor ZPS

Po veljavnem pravilniku o označevanju obutve je obvezno le označevanje glavnih sestavnih delov obutve, medtem ko je označevanje tipa izdelka, kar je pomembno za prepoznavanje namena uporabe, prostovoljno, prav tako označevanje velikostnih številk.

Sestavni deli obutve (zgornji del, podloga in vložek/steljka ter podplat) in materiali, ki se uporabljajo pri izdelavi (usnje, krito usnje, tekstil in drugi materiali), se označujejo z dogovorjenimi simboli (piktogrami) ali z besedami.

cevlji-oznake

Oznake so lahko odtisnjene na čevljih, običajno na jeziku ali v petnem predelu (lahko samo na enem čevlju), v obliki nalepke ali obesne etikete, lahko tudi na embalaži.

Pri označevanju velikosti, ki ni predpisano, je večja zmeda. Številke, ki jih poznamo, se nanašajo na dolžino čevljev, a se pri tem uporabljajo različni sistemi velikostnih številk, na primer francoski, angleški, ameriški, odvisno od trga, s katerega prihaja obutev.

Predpisi zahtevajo, da so na prodajnih mestih obutve obešene table z razlagami vseh simbolov in s preglednico, ki pojasnuje različne sisteme velikosti obutve, a te potrošniki pri nakupu le redko pogledajo, čeprav bi pomagale k boljši odločitvi. Tako kot v vašem primeru.

Nerešena težava je po naših izkušnjah zelo pomembna informacija o vrsti kopita za čevlje, ki ob enaki dolžinski številki omogoča pravilno velikost tudi glede na širino stopala in višino narta.

Ugotovili smo, da so te informacije v nekaterih državah povsem normalen del označevanja obutve, pri nas pa ponudniki tem podatkom, tudi če jih modeli čevljev originalno imajo, ne sledijo in jih zato ne morejo posredovati kupcem.

Po naših izkušnjah potrošniki pri nas pogrešajo tudi informacije o namembnosti, na primer "primerno za dež", "le za suho vreme" in podobno, ki bi nemalokrat prihranile slabo voljo. Glede na različne namembnosti in raznovrstnost uporabljenih materialov želijo tudi natančna navodila za nego in vzdrževanje obutve.

Avtorica: Dušica Breskvar

Sveže e-novice ZPS, vsak teden

Naročite se na naše tedenske e-novice. Sproti spremljajte aktualne teste, koristne potrošniške nasvete in druge novosti. Od prejema e-novic se lahko kadarkoli odjavite.

Umik in odpoklic izdelkov

Več