Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Varnost in zanesljivost
Varnost in zanesljivost
18. januar 2022

Po "posebnem" letu 2020, ko je konzorciju Euro NCAP v oteženih razmerah uspelo preizkusiti varnost in zaščito zgolj enajstih avtomobilov, je lani številka novih preizkusnih trkov narasla za trikrat, kar na 33.

S tem se je še bolj pokazalo, kaj strožja merila, uveljavljena v letu 2020, prinašajo različnim avtomobilom. Število zvezdic v skupni oceni je sicer največkrat (22-krat) doseglo petico, a en avtomobil je ostal tudi popolnoma brez zvezdic.

Prav zanimivo je, kako se z leti spreminja odnos avtomobilskih tovarn do preizkusnih trkov. Ko je Euro NCAP leta 1997 objavil prve rezultate, je večina dvomila, češ da so merila prestroga.

Do leta 2001 noben avtomobil ni dosegel najvišje ocene, pet zvezdic, prvi se je z njo lahko pohvalil Renault pri modelu Laguna. Od takrat je pet zvezdic postalo standard, ki mu je sledilo vse več modelov. Tudi s postopnim zaostrovanjem meril (zdaj jih spreminjajo na dve leti) so se številni avtomobili še naprej izkazovali z najvišjo oceno.

Rezultati-EuroNcap

Renault ne blesti več

Prav Renault, ki je bil nekdaj vodilni pri varnostni zasnovi svojih vozil, je v zadnjem obdobju temu namenjal premalo pozornosti. Njegova znamka Dacia že od predstavitve naprej dosega v najboljšem primeru zgolj povprečne rezultate. Kot izgovor za to vedno navajajo nižjo prodajno ceno.

A to, kar se je z Renaultom dogajalo v preteklem letu, vzbuja skrb. Od treh preizkušenih avtomobilov znamke Dacia sta dva (Logan in Sandero Stepway) dosegla dve zvezdici, električna Dacia Spring pa le eno.

Renault ZOE

Še slabše se je odrezal električni Renault Zoe, ki mu stroga merila niso namenila niti ene zvezdice. Ta avtomobil, ki je leta 2013 dobil pet zvezdic, je bil vmes nekoliko prenovljen, a očitno povsod drugod, le pri varnostni opremi ne.

Pred osmimi leti so bile zahteve Euro NCAP bistveno milejše, še zlasti kar zadeva asistenčne sisteme za preprečevanje ali omilitev trka. Zdaj Zoejeva oprema ni več v skladu s tem, kar srečamo v drugih novih avtomobilih.

Slabo oceno za varnostno opremo je dobil predvsem zato, ker v osnovni različici ni vgrajen sistem za zaviranje v sili, ki je v sodobnih avtomobilih skoraj že standard. Kot da to ne bi bilo dovolj, se je Renault odločil spremeniti zasnovo stranskih zračnih varnostnih blazin, namesto dveh (za zaščito glave in oprsja) je vgradil le eno (za zaščito oprsja), kar se je izkazalo za slabo rešitev, ki v primeru bočnega trka ogroža glavo voznika.

Edina nekoliko svetlejša točka iz Renaulta je novi velikoprostorec Kangoo, ki je na trku dosegel štiri zvezdice. Ob tem velja pripomniti, da bodo pri nas prodajali zgolj tovorno različico tega avtomobila, na trku pa je bila preizkušena osebna različica.

Varnost ostalih blagovnih znamk je dobra, ne glede na tip pogona

Preostali avtomobili, ki jih je Euro NCAP preizkusil v preteklem letu, so se izkazali pričakovano dobro. Poleg Kangooja jih je še šest prejelo štiri zvezdice, vsi drugi se lahko pohvalijo s petimi. To pomeni, da je zaostren testni program dosegel svoj cilj – povečati varnost avtomobilov in posledično zaščito potnikov v njih.

Med najbolje ocenjenimi avtomobili so tako tisti z motorjem z notranjim zgorevanjem kot električni avtomobili, najvišjo oceno pa si je zaslužila tudi vodikovo gnana Toyota Mirai.

Lynk Co 01 2021 O2O1

Zanimivo je, da sta največ točk pri zaščiti odraslih dobila dva električna avtomobila, in sicer Lynk 01 in Mercedes-EQ EQS, do popolne ocene so jima zmanjkale le štiri odstotne točke. Na drugi strani je Renault Zoe pri tem merilu dobil zgolj 43 odstotkov točk. Ta avtomobil se je kot najmanj varen izkazal tudi pri zaščiti otrok na zadnji klopi, saj je komaj presegel polovico vseh točk.

Najbolj varno se bodo otroci, sedeči v ustreznem sedežu, vozili v Mercedesu-EQ EQS in Nissanu Qashqaiju, ki prav tako spada v koncern Renault.

Pomembno merilo zaščite ranljivih udeležencev v prometu je najbolje izpolnil Subaru Outback, najslabše jo bodo pešci in kolesarji odnesli ob trku z najmanj zmogljivim avtomobilom na testu, Dacio Spring. Nissan Qashqai in Subaru Outback sta se najbolj približala polni oceni za varnostno opremo, ki je namenjena predvsem preprečevanju trkov.

V povprečju so ocene, dosežene na lanskih trkih, kljub omenjenim manj uspešnim izjemam še vedno precej visoke. Pri zaščiti odraslih in otrok bi povprečen avtomobil brez težav dosegel pet zvezdic, ki jih ne bi izgubil niti pri zaščiti ranljivih udeležencev niti pri varnostni opremi, pa čeprav imata ti dve merili nekoliko nižjo povprečno oceno.

Vse to dokazuje, da je zadnji popravek meril zasnovan realno in da na ceste v resnici prinaša preizkušeno bolj varne avtomobile – ne samo po trku, ampak tudi pripravljene za preprečitev ali vsaj konkretno omilitev trka.

Zato je toliko bolj nenavadno, da eden od pionirjev zagotavljanja visoke stopnje varnosti temu v svojih zadnjih modelih namenja (pre)malo pozornosti, kar bi znali kaznovati tudi vse bolj ozaveščeni kupci.

Besedilo Boštjan Okorn

Sveže e-novice ZPS, vsak teden

Naročite se na naše tedenske e-novice. Sproti spremljajte aktualne teste, koristne potrošniške nasvete in druge novosti. Od prejema e-novic se lahko kadarkoli odjavite.

Umik in odpoklic izdelkov

Več