Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Okolje in poraba goriva
Okolje in poraba goriva
08. julij 2016

Kot vse kaže, odstranitev nelegalne priklopne naprave iz vozil koncerna Volkswagen ne deluje tako, kot bi morala. Pri naključno izbranem Audiju Q5 so po vpoklicu v servisno delavnico namreč ugotovili kar za 25 % višje izpuste NOx kot je dovoljeno. Evropska potrošniška organizacija BEUC zato zahteva temeljito preiskavo in javno objavo rezultatov testa izpustov po vpoklicu.

Po vsej Evropi poteka akcija vpoklicev vozil znamk Audi, Seat, Škoda in Volkswagen zaradi pred dobrimi devetimi meseci ugotovljene prevare z vgrajeno priklopno napravo oziroma programsko opremo, ki je zaznala standardni test in ustrezno prilagodila motor, da so bili rezultati boljši kot v realnem prometu. Nemški homologacijski organ KBA mora pred začetkom vpoklica za določeno kombinacijo avtomobila in motorja ter opreme podati pozitivno mnenje, a, kot vse kaže, v praksi stvari niso tako preproste.

Po opravljenem vpoklicu bi morali motorji oddajati v homologaciji navedeno količino izpustov dušikovih oksidov (NOx), obenem pa se ne bi smela spremeniti njihova zmogljivost oziroma vrednost izpustov CO2 in drugih škodljivih plinov. Italijanska potrošniška organizacija Altroconsumo je izid vpoklica preverila z naključno izbranim Audijem Q5. Rezultati so zaskrbljujoči: avtomobil namreč po nevtralizaciji priklopne naprave v zrak izpusti za 25 odstotkov več NOx kot je dovoljeno po standardu.

To dokazuje, da Volkswagnova rešitev problema v Evropi ne deluje, zato generalna direktorica Evropske potrošniške organizacije BEUC Monique Goyens poziva, naj jo nemška agencija ponovno preveri, enako pa naj storijo tudi v drugih državah. Ob tem potrošniške organizacije zahtevamo, da so rezultati meritev javno objavljeni. Le tako je mogoče doseči, da bodo potrošniki popolnoma prepričani, da bodo z vpoklica domov pripeljali avtomobil, ki je skladen s homologacijskimi zahtevami.

Seveda ne moremo mimo nedavne izjave predsednika uprave VW Matthiasa Müllerja, ki je dobrodušne odškodnine ameriškim potrošnikom opravičeval s tem, da tamkajšnjih avtomobilov ne bo tako preprosto popraviti kot v Evropi. Izgovor se je po odkritju italijanske potrošniške organizacije znašel na precej trhlih tleh.

Potrošniške organizacije po Evropi ugotavljamo, da so različni pravni sistemi zelo nenaklonjeni ustreznemu obravnavanju potrošnikov v takšnih primerih, zato od VW pričakujemo, da se bo vendarle odzval enako kot na oni strani Atlantika, predvsem pa, da se v zaščito potrošnikov vendarle vključijo tudi posamezne države, ki do zdaj na tem področju niso naredile praktično ničesar.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA