Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Okolje in poraba goriva
Okolje in poraba goriva
27. januar 2016

Predstavljeni predlogi Evropske komisije, s katerimi želijo izboljšati spoštovanje vseh varnostnih, okoljskih in proizvodnih zahtev za osebne avtomobile, je pravi korak, da se stanje na tem področju vendarle uredi. Spremembe se nanašajo predvsem na način odpoklica vozil zaradi ugotovljene napake, hkrati pa odpirajo možnost preizkušanja vozil, ki so že v prometu.

S predlaganimi ukrepi naj bi preprečili preveliko povezanost med nacionalnimi homologacijskimi organi in domačimi avtomobilskimi tovarnami. Zdaj namreč velja, da je organ, ki izda homologacijo (ta potem velja za celo Evropsko unijo), edini, ki jo lahko tudi prekliče. Na ta način je praktično nemogoče, da odpoklic vozila pride iz kakšne druge države, pa tudi sicer se lokalni homologacijski organi sploh niso lotevali preverjanja zapisanih podatkov.

Kljub drugačnim zagotovilom se predsednik uprave Volkswagna ta teden ni sestal s predstavniki Evropske potrošniške organizacije, kar je, seveda, bistveno zmanjšalo naše zaupanje, da želi VW pri rešitvi tega problema zares prisluhniti evropskim potrošnikom. Pri tem ponovno poudarjamo, da se povsem drugačne ukvarja s potrošniki v ZDA, ki so se jim pred kratkim ponovno javno opravičili, zdaj je celo videti, da bodo vozila odkupovali oziroma omogočili zamenjavo. Ob tem se lahko samo vprašamo, s čim so si evropski potrošniki zaslužili drugorazredno obravnavo ...

Kljub temu da je Evropska komisija o takšnem predlogu razpravljala že pred afero z izpusti NOx v Volkswagnovih vozilih, pa je povsem jasno, da so aktivnosti še pospešili in dobili dodatne argumente potem, ko je afera prišla v javnost. O predlogih Evropske komisije bodo sicer odločali še v Evropskem parlamentu in posameznih članicah EU, zato lahko pričakujemo, da bo v naslednjih tednih dogajanje na tem področju precej burno.

Med drugim naj bi po predlogu Evropske komisije avtomobilske tovarne morale zagotoviti dostop do protokolov programske opreme v vozilu, kar bo olajšalo odkrivanje morebitnih nepravilnosti, povezanih s prirejanjem izpustov. Ta ukrep bodo dopolnili še s svežnjem o dejanskih izpustih, ki nastanejo med vožnjo, avtomobilske tovarne pa bodo morale razkriti strategijo zmanjševanja izpustov.

Potrošniške organizacije predlagane ukrepe podpiramo, saj nakazujejo, da bi tudi v Evropski uniji vendarle dobili širši nadzor nad dejanskimi izpusti osebnih avtomobilov. Monique Goyens, generalna direktorica Evropske potrošniške organizacije (BEUC), ob tem posebej poudarja, da bo možnost preizkušanja in odpoklica v kateri koli državi EU bistveno omejila lagodno razmerje med avtomobilskimi tovarnami in lokalnimi homologacijskimi organi ter testnimi laboratoriji. Brez tovrstnih ukrepov, se boji, bomo kmalu spet dobili nov `VW škandal´.

Umik in odpoklic izdelkov

Več

Ostanite obveščeni

Spremljajte novosti, članke in obvestila ZPS - prijavite se na tedenske novičke. Vaši osebni podatki bodo varovani v skladu z Zakonom o varovanju osebnih podatkov. Od prejema novičk se lahko kadarkoli tudi odjavite.

ČLANI ZPS VEDO VEČ

SPOZNAJTE PREDNOSTI ČLANSTVA