Spletna stran Zveze potrošnikov Slovenije je zaznala, da uporabljate star brskalnik s katerim ogled strani ni možen. Za ogled prosimo naložite sodoben brskalnik ali posodobite obstoječega.

Zveza potrošnikov Slovenije

Avto
Avto
10. september 2021

Leta 2018 sem kupil športnega terenca v dobri veri, da kupujem džipa in enoprostorca hkrati. Z avtomobilom sem bil res zelo zadovoljen, a 2019 sem moral zamenjati zadnje zavorne diske, saj me ni nič opozorilo, da so ploščice izrabljene.

Decembra 2020 pa sem prvič ostal v snegu in posumil, da avtomobil nima štirikolesnega pogona. Na servisu so res ugotovili večjo okvaro na zadnjem pogonu. Spomnil sem se na zdrse na mokri travi in makadamu, ki so se mi pojavljali že leto in več pred tem dogodkom, vendar sem takrat vedno "zvozil".

Prepričan sem, da se mi je to zgodilo v garancijski dobi, ampak me na to ni nihče opozoril. Serviser pravi, da avtomobil ni več v garanciji in da bom moral vse stroške popravila kriti sam.

Odgovor ZPS

Glede na to, da avtomobil ni več v garanciji, ima serviser načeloma prav, v resnici je samo njegova dobra volja, če bi želel ali hotel v tej zadevi pomagati.

Sklicevanje na dogodke, ki so se zgodili še v času garancije, a je takrat niste uveljavili, žal, ne velja nič. Zakon o varstvu potrošnikov je pri uveljavljanju garancije jasen in ne ponuja možnosti uveljavljanja "za nazaj".

Seveda pa bi od kakovostnega in stranki zavezanega serviserja pričakovali, da vam bo v primeru tako zoprne napake vsaj deloma stopil nasproti.

V vašem primeru bi se z njim poskušali dogovoriti za določen popust, tako imenovano kulanco – lahko v fiksnem znesku, odstotku ali pa odpisu določenega dela računa (recimo za delo ali maržo na zamenjane dele). V danem trenutku je to največ, kar si lahko obetate.

Če serviser ne bo pristal niti na minimalno znižanje cene, predlagamo, da poskusite še pri kakšnem drugem. Kulanca je namreč v primeru večjih (in dražjih) okvar zunaj garancije lepo uveljavljena v avtomobilskem svetu kot zgled prijaznosti do strank. Če serviser tega ne uvidi, je čas za zamenjavo – serviserja in znamke.

Avtor: Boštjan Okorn

Sveže e-novice ZPS, vsak teden

Naročite se na naše tedenske e-novice. Sproti spremljajte aktualne teste, koristne potrošniške nasvete in druge novosti. Od prejema e-novic se lahko kadarkoli odjavite.

Zadnje objave

Več objav

Umik in odpoklic izdelkov

Več