Presenečenja, ki bi se jim lahko izognili

Šokorana mladenka, v roki drži svoj pametni telefon

Dejstvo, da nismo prejeli vseh potrebnih informacij, se je pozneje konkretno poznalo na računih, saj smo v skoraj vseh primerih odkrili postavke, o katerih nismo bili obveščeni in jih nismo pričakovali.

Povzetek pogodbe

V skladu s 187. členom zakona o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) bi potrošnik pred podpisom pogodbe moral prejeti povzetek pogodbe. Niti eden od osmih svetovalcev pri štirih telekomunikacijskih operaterjih nam tega povzetka ni ponudil v branje.

Po našem mnenju bi moral svetovalec povzetek pogodbe potrošniku, ki sklepa pogodbo v poslovnih prostorih operaterja, dati v pregled pred podpisom pogodbe. S tem bi se najbrž tudi izognili večini težav, ki smo jih zaznali v nadaljevanju.

Priključnina

Da vas sprejmejo v svoje omrežje, operaterji običajno zaračunajo priključnino. Lahko, da se ji odrečejo, če podpišete pogodbo o vezavi (običajno za dve leti), česar mi nismo storili. O priključnini nismo bili vedno obveščeni (če že, potem zgolj ustno), je pa del povzetka o pogodbi, ki nam ga v nobeni poslovalnici niso pokazali pred podpisom (prejeli smo ga šele pozneje po elektronski pošti).

Cena priključnine

  • A1: 11,99 €
  • T-2: 6 evrov
  • Telekom Slovenije: 10,95 €
  • Telemach: 12 €

Naročnina za del meseca

Redko se zgodi, da naročniško pogodbo podpišete prav na začetku obračunskega obdobja. Zato je pričakovano, da operater v prvem mesecu obračuna le sorazmerni del naročnine. Ugotovili smo, da je to standarden način poslovanja vseh operaterjev.

Drugače je ob prekinitvi razmerja. Sorazmerni del računa za zadnji mesec smo prejeli le od operaterja T-2, vsi drugi so nam zaračunali celoten mesec oziroma celotno obračunsko obdobje (pri A1 se namreč to razlikuje od koledarskega meseca). Kakšne logike pri tem ni, predčasna prekinitev razmerja bi morala biti obračunana enako sorazmerno kot velja ob sklenitvi.

Popusti, ki ne obstajajo

Ko smo sklepali naročniško razmerje, smo se izrecno odpovedali vezavi in s tem tudi morebitnim ugodnostim.

V šestih primerih, torej pri treh operaterjih, so to upoštevali, pri Telekomu Slovenije pa v obeh primerih očitno ne. Na računu se je namreč znašla postavka Popust – naročnina z vezavo. Zanimivo je, da kljub enakemu naročniškemu paketu popust ni povsem enak, je pa naročniku zagotovo vedno lepo pri srcu, ko vidi, da so mu naročnino znižali – pa čeprav ni čisto prepričan, zakaj je bil pravzaprav deležen ugodnosti. Streznitev je prišla ob prekinitvi naročniškega razmerja, ko smo za vse obračunane popuste morali plačati, kar je konkretno povečalo znesek zadnjega računa.

Vsiljene storitve

Ob podpisu naročniške pogodbe nismo zahtevali nobene dodatne storitve in tudi svetovalci nam niso omenjali, da bi nam jo dodali.

A že ob pregledu pogodb, ki smo jih prejeli po elektronski pošti (ponovno poudarjamo, da jih v predogled nismo dobili v poslovalnici, pred podpisom), smo ugotovili, da sta nam A1 in Telekom Slovenije v vseh primerih dodala »darilo«.

  1. A1 nam je vključil dva dodatka, zaščito A1 Protekt in turistično zavarovanje v tujini. Zaščito so nam po ceni 2,49 € tudi zaračunali, a ne na prvem računu in ne enako pri obeh sklenjenih pogodbah. Turistično zavarovanje je trenutno še brezplačno, a kakršnih koli dodatnih informacij, ki bi jih pričakovali skupaj s sklenjenim zavarovanjem, nismo dobili – ne v poslovalnici ne po elektronski pošti.
  2. Tudi pri Telekomu Slovenije so se odločili, da nas dodatno zavarujejo, zato so nam (samo v enem primeru!) vključili storitev Varen splet 100%. Cena je 0,99 € na mesec, a so nam na vseh prejetih računih, ki smo jih prejeli, dodelili popust v enakem znesku. Tega popusta nam ni bilo treba vračati ob prekinitvi razmerja.

Prekinitev naročniškega razmerja

Če smo plačali za priključnino (vzpostavitev naročniškega razmerja), je nekako pričakovano, da nam bodo zaračunali tudi odklop, mar ne? Informacije o tem pred podpisom pogodbe sicer nismo prejeli. V poslanih cenikih ta postavka obstaja, a na zadnjem računu so nam prekinitev naročniškega razmerja zaračunali le pri Telekomu Slovenije, kjer smo za »na svidenje« morali plačati enako kot za »dober dan«, 10,95 €.

Pri drugih operaterjih ta strošek na računu za zadnji mesec ni bil obračunan, prav tako od njih v času nastajanja prispevka, dober mesec po odpovedi, nismo prejeli posebnega računa s stroškom odklopa.

Koliko bo torej stalo?

Kot so se nam pogosto pritoževali potrošniki, smo tudi v naši primerjavi ugotovili, da ob sklepanju pogodbe kot naročnik zelo težko uganete, kako visok račun vas bo čakal vsak mesec.

Vse bi bilo bolj preprosto, če bi svetovalci pred sklenitvijo pogodbe potrošnika pravilno informirali, temu je namreč namenjen povzetek pogodbe, v katerem so navedeni vsi stroški, vezani na izbrano storitev.

Dokler operaterji ne ukrepajo, med drugim smo pritožbo poslali tudi regulatorju, Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve, je edini način zvedavost med sklepanjem pogodbe.

Svetovalcem zastavite predvsem naslednja vprašanja:

  • Kakšen je strošek priključnine?
  • Kako bo naročnina obračunana prvi in zadnji mesec?
  • Ali so paketu dodane še kakšne storitve?
  • Kakšen je strošek prekinitve razmerja?
  • Ali prekinitev razmerja prinese tudi vračila za morebitne ugodnosti?

Besedilo: Boštjan Okorn

Primerjalno ocenjevanje: sklepanje pogodb pri telekomunikacijskih operaterjih

Oglejte si rezultate ocenjevanja na wwwPotrosnikovZoom.si!

Kako odpovedati naročniško pogodbo?

Medtem ko na podlagi številnih pritožb potrošnikov ugotavljamo, da je sklenitev naročniške pogodbe pogosto kar preveč preprosta (dovolj je že telefonski klic iz klicnega centra in podpis dostavljavcu dokumentov), je odpoved nekoliko bolj zapletena.

Iskanje navodil na spletnih straneh operaterjev ni bilo posebej uspešno.

Telemach

Edini ponuja poseben obrazec za odpoved pogodbe.

Izpolnitev obrazca ni povsem preprosta, saj nazivov posameznih polj ni lahko najti v naročniški pogodbi.

Za odpoved naročniškega razmerja je zato najbolje, da sami izpolnite dokument, vanj vpišete vse podatke o naročniku iz pogodbe, ga podpišete in pošljete po elektronski pošti.

Telekom

V spletnem pogovoru so nam omenjali obrazec, a se je na koncu izkazalo, da ga za odpoved naročniškega razmerja v mobilnih omrežjih pravzaprav nimajo več.
Preostane vam, da sami izpolnite dokument in jim ga pošljete po elektronski pošti.

A 1

Nima splošnega e-poštnega naslova, zato boste morali uporabiti spletni komunikacijski kanal, ki v našem primeru ni deloval tako, kot mora, a menda so zdaj napako odpravili.

V poslovalnici lahko odpoved pogodbe oddate samo osebno – v vašem imenu je ne more oddati nihče drug, čeprav je na odpovedi vaš podpis.

Besedilo: Boštjan Okorn

Primerjalno ocenjevanje: sklepanje pogodb pri telekomunikacijskih operaterjih

Oglejte si rezultate ocenjevanja na wwwPotrosnikovZoom.si!

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju