Preverili smo, kaj uporabnikom ponujajo parkirišča P+R v Sloveniji. So dobro povezana z javnim prevozom? Je zmogljivost parkirišč zadostna? Na kakšni ravni so dodatne storitve? V našem pregledu lahko preverite 9 različnih parkirišč.

P+R ponudba se razvija, a javni prevoz žal zaostaja

Epidemija je zavrla uporabo javnega prevoza, vendar se bo s postopno umiritvijo razmer ta najverjetneje spet povečala. Ravno epidemija je pokazala, kako pomembni so odprti javni prostori za fizično in psihično zdravje prebivalstva.

Z uporabo sistemov P+R je mogoče parkirne površine premakniti na rob mest in središča prilagoditi po meri ljudi.

Ponudba P+R se je v zadnjem času precej razvila, vendar ostaja problem: javni prevoz še nima dovolj kakovostnih storitev, da bi lahko konkuriral avtomobilu. Dokler se to ne spremeni, gradnja P+R zato ne bo bistveno vplivala na potovalne navade.

Kako smo se lotili pregleda ponudbe P+R parkirišč?

Izzivi pri pregledu ponudbe P+R so se začeli takoj. Najprej smo se morali odločiti, katera parkirišča sploh vključiti v pregled. Skoraj vsako parkirišče ali stojalo za kolo v bližini postaje bi namreč lahko spadalo v to kategorijo.

p-r-ocenjevanje-2

Pregled vseh bi trajal bistveno predolgo, zato smo se omejili zgolj na namenske projekte. Tako smo npr. izpustili P+R v Bohinju in glede na slabo dostopnost informacij zagotovo ni edini.

Označbe so slabe, uporabniška izkušnja bi bila lahko boljša

Pred pregledom smo lokacije dobro preverili, zato težav z iskanjem nismo imeli. Kar pa ni mogoče reči za navadne uporabnike, saj so označbe zelo slabe.

Na avtocestah nismo opazili niti enega smerokaza. Zaznati je bilo celo nekakšno tiho pričakovanje, da ima uporabnik že veliko izkušenj s sistemom, kar ni ravno prijazno do novih uporabnikov.

Največji izziv terenskih ogledov sta bila poletna vročina in pomanjkanje sence. Nekateri P+R imajo urejene javne pitnike, kar je olajšalo prenašanje vročine. Mlada drevesa so za zdaj še premajhna, da bi nudila večjo senco, tudi sicer bi lahko bila parkirišča bolj zelena in manj betonska, kar bi zmanjšalo toplotno obremenitev uporabnikov.

Zelo pozitivno je, da na parkiriščih zaprtega tipa kratkotrajno parkiranje ni plačljivo. To spodbuja hitrejši pretok uporabnikov, hkrati je olajšalo oglede. Oglede je olajšalo tudi dejstvo, da so bili namenski projekti izvedeni v eni regiji, kar pa za uporabnika ni najboljše.

Podatki o posameznih parkiriščih P+R

Če smo v pregledu izpustili katerega od sistemov P+R, je to zaradi odsotnosti centralne informacijske baze.

Barje

  • Ocena: povprečno
  • Prednosti: Hiter in poceni dostop z avtobusom do centra Ljubljane.
  • Slabosti: Na voljo je samo avtobus; nizka frekvenca glede na kratko dolžino poti.

p-r-barje

Dostopnost in hitrost  Lokacija in informacije  Udobje in cena 
  • Način prevoza z JPP: mestni avtobus (linija 9)
  • Največja oddaljenost od perona: 160 m
  • Povprečni interval odhodov med 6. in 9. uro: 16 min
  • Povprečni interval prihodov med 14. in 17. uro: 20 min
  • Čas obratovanja JPP: 5.–22.45
  • Čas vožnje do centra mesta z JPP: 15 min
  • Zmogljivost parkirišča: 326 navadnih, 4 za električne, 17 za invalide (4 so zelo odmaknjeni od postajališč)
  • P+R je primeren, če prihajate iz smeri Primorske ali Dolenjske in/ali je vaš cilj Ljubljana – center, Moste
  • Označenost parkirišča: ko prideš z AC dobro, na AC ni označb
  • Označenost peronov: slaba (ni potrebe, so na vhodu)
  • Informacija o zasedenosti: ne (odprto/zaprto)
  • Informacija o naslednjih odhodih: ne
  • Cena parkiranja (9 ur) in povratne vozovnice: 1,20 €
  • Varnost in videz (opisno): brez posebnosti
  • Pokritost dostopnih poti do peronov: ne
  • Zavetje/čakalnica: da
  • Električne polnilnice: da
  • Druge storitve: trafike

Borovnica

  • Ocena: Povprečno
  • Prednosti: Hiter in udoben dostop z vlakom do centra Ljubljane
  • Slabosti: Nizka frekvenca; draga vozovnica

p-r-borovnica

Dostopnost in hitrost  Lokacija in informacije  Udobje in cena 
  • Način prevoza z JPP: vlak
  • Največja oddaljenost od perona: 100 m
  • Povprečni interval odhodov med 6. in 9. uro: 45 min
  • Povprečni interval prihodov med 14. in 17. uro: 36 min
  • Čas obratovanja JPP: 5.–23.15
  • Čas vožnje do centra mesta z JPP: 15–25 min
  • Zmogljivost parkirišča: 81 navadnih, 10 za električne, 4 za invalide
  • P+R je primeren, če prihajate iz Borovnice z zaledjem in/ali je vaš cilj Ljubljana – Vič, center
  • Označenost parkirišča: slaba
  • Označenost peronov: ne (ni potrebe)
  • Informacija o zasedenosti: ne
  • Informacija o naslednjih odhodih: samo na peronu
  • Cena parkiranja (9 ur) in povratne vozovnice: 5,2–8,2 €
  • Varnost in videz (opisno): brez posebnosti
  • Pokritost dostopnih poti do peronov: ne
  • Zavetje/čakalnica: da
  • Električne polnilnice: da
  • Druge storitve: trgovina v bližini
  • Prednosti: Hiter in udoben dostop z vlakom do centra Ljubljane.
  • Slabosti: Nizka frekvenca; draga vozovnica

Dolgi most

  • Ocena: Dobro
  • Prednosti: Odlična lokacija; hiter dostop z vlakom oz. pogost in poceni dostop z avtobusom do centra Ljubljane.
  • Slabosti: Relativno nizka kapaciteta glede na povpraševanje; precej oddaljen železniški peron za smer vožnje proti centru; parkirnina trenutno velja kot vozovnica samo za mestni avtobus.

p-r-dolgimost

Dostopnost in hitrost  Lokacija in informacije  Udobje in cena 
  • Način prevoza z JPP: vlak, mestni avtobus (liniji 1, 6)
  • Največja oddaljenost od perona: 400 m
  • Povprečni interval odhodov med 6. in 9. uro: vlak: 45 min, bus: 7 min
  • Povprečni interval prihodov med 14. in 17. uro: vlak: 45 min, bus: 8 min
  • Čas obratovanja JPP: 5.–23. ure
  • Čas vožnje do centra mesta z JPP: 5–15 min
  • Zmogljivost parkirišča: 332 navadnih, 6 za električne, 11 za invalide
  • P+R je primeren, če prihajate iz smeri Primorske in/ali je vaš cilj Ljubljana – Vič, center, Bežigrad, Šiška
  • Označenost parkirišča: slaba
  • Označenost peronov: slaba
  • Informacija o zasedenosti: ne (odprto/zaprto)
  • Informacija o naslednjih odhodih: ne
  • Cena parkiranja (9 ur) in povratne vozovnice: 1,2–2,6 €
  • Varnost in videz (opisno): brez posebnosti
  • Pokritost dostopnih poti do peronov: ne
  • Zavetje/čakalnica: da
  • Električne polnilnice: da
  • Druge storitve: trafika, bencinska črpalka za plin, počivališče za invalide, mednarodno avtobusno vozlišče

Grosuplje

  • Ocena: Povprečno
  • Prednosti: Udoben dostop z vlakom oz. relativno pogost dostop z avtobusom do centra Ljubljane; možnost varnega parkiranja kolesa.
  • Slabosti: Relativno dolg čas vožnje; parkirnina trenutno velja kot vozovnica samo za primestni avtobus.

p-r-grosuplje

Dostopnost in hitrost  Lokacija in informacije  Udobje in cena 
  • Način prevoza z JPP: vlak, mestni avtobus (linija 3G), medkrajevni avtobus
  • Največja oddaljenost od perona: 250 m
  • Povprečni interval odhodov med 6. in 9. uro: vlak: 30 min, bus: 20 min
  • Povprečni interval prihodov med 14. in 17. uro: vlak: 30 min, bus: 20 min
  • Čas obratovanja JPP: 4.30–23.15
  • Čas vožnje do centra mesta z JPP: 22–45 min
  • Zmogljivost parkirišča: 211 navadnih, 11 za električne, 40 za kolesa
  •  P+R je primeren, če prihajate iz Grosuplja z zaledjem ali iz smeri Dolenjske in/ali je vaš cilj Ljubljana –Rudnik, Moste, center
  • Označenost parkirišča: slaba
  • Označenost peronov: slaba
  • Informacija o zasedenosti: da (na parkirišču)
  • Informacija o naslednjih odhodih: samo na peronu
  • Cena parkiranja (9 ur) in povratne vozovnice: 2,6–5,4 €
  • Varnost in videz (opisno): brez posebnosti
  • Pokritost dostopnih poti do peronov: ne
  • Zavetje/čakalnica: da
  • Električne polnilnice: da
  • Druge storitve: lokal, pekarna

Ježica

  • Ocena: Pomanjkljivo
  • Prednosti: Poceni dostop z avtobusom do centra Ljubljane.
  • Slabosti: Kratek čas obratovanja; nizka kapaciteta; na voljo je samo avtobus.

p-r-jezica

Dostopnost in hitrost  Lokacija in informacije  Udobje in cena 
  • Način prevoza z JPP: mestni avtobus (linija 11)
  • Največja oddaljenost od perona: 160 m
  • Povprečni interval odhodov med 6. in 9. uro: 20 min
  • Povprečni interval prihodov med 14. in 17. uro: 23 min
  • Čas obratovanja JPP: 5.45–20.45
  • Čas vožnje do centra mesta z JPP: 15 min
  • Zmogljivost parkirišča: 80 navadnih, 2 za invalide
  • P+R je primeren, če prihajate iz Trzina, Črnuč, Gorenjske (neugodna lokacija) in/ali je vaš cilj Ljubljana – Bežigrad, center, Moste
  • Označenost parkirišča: slaba
  • Označenost peronov: slaba
  • Informacija o zasedenosti: ne
  • Informacija o naslednjih odhodih: ne
  • Cena parkiranja (9 ur) in povratne vozovnice: 1,20 €
  • Varnost in videz (opisno): odmaknjeno parkirišče
  • Pokritost dostopnih poti do peronov: ne
  • Zavetje/čakalnica: ne
  • Električne polnilnice: ne
  • Druge storitve: počivališče za tovornjake

Kamnik

  • Ocena: Povprečno
  • Prednosti: Zanesljiv in udoben dostop z vlakom do centra Ljubljane.
  • Slabosti: Zelo nizka kapaciteta; relativno dolg čas vožnje; relativno nizka frekvenca.

p-r-kamnik

Dostopnost in hitrost  Lokacija in informacije  Udobje in cena 
  • Način prevoza z JPP: vlak
  • Največja oddaljenost od perona: 120 m
  • Povprečni interval odhodov med 6. in 9. uro: 36 min
  • Povprečni interval prihodov med 14. in 17. uro: 36 min
  • Čas obratovanja JPP: 5.–23. ure
  • Čas vožnje do centra mesta z JPP: 35–45 min
  • Zmogljivost parkirišča: 37 navadnih, 4 za električne, 4 za invalide
  • P+R je primeren, če prihajate iz Kamnika z zaledjem in/ali je vaš cilj Ljubljana – Črnuče, Bežigrad, center
  • Označenost parkirišča: slaba
  • Označenost peronov: slaba (ni potrebe)
  • Informacija o zasedenosti: ne
  • Informacija o naslednjih odhodih: ne
  • Cena parkiranja (9 ur) in povratne vozovnice: 5,20 €
  • Varnost in videz (opisno): brez posebnosti
  • Pokritost dostopnih poti do peronov: ne
  • Zavetje/čakalnica: da
  • Električne polnilnice: da
  • Druge storitve: ne

Stanežiče

  • Ocena: Pomanjkljivo
  • Prednosti: Poceni dostop z avtobusom do centra Ljubljane; visoka kapaciteta.
  • Slabosti: Slaba lokacija; relativno dolg čas vožnje do centra Ljubljane; na voljo je samo avtobus.

p-r-stanezice

Dostopnost in hitrost  Lokacija in informacije  Udobje in cena 
  • Način prevoza z JPP: mestni avtobus (linija 1)
  • Največja oddaljenost od perona: 220 m
  • Povprečni interval odhodov med 6. in 9. uro: 15 min
  • Povprečni interval prihodov med 14. in 17. uro: 15 min
  • Čas obratovanja JPP: 4.–23:45
  • Čas vožnje do centra mesta z JPP: 20 min
  • Zmogljivost parkirišča: 342 navadnih, 20 za invalide, 6 za električne, 24 kratkotrajnih, 244 za kolesa (od tega 6 za e-kolesa), 16 omaric
  • P+R je primeren, če prihajate z Gorenjske (neugodna lokacija) in/ali je vaš cilj Ljubljana – Šiška, center, Vič, Moste
  • Označenost parkirišča: dobra (ne na avtocesti)
  • Označenost peronov: slaba (ni potrebe)
  • Informacija o zasedenosti: ne (odprto/zaprto)
  • Informacija o naslednjih odhodih: da
  • Cena parkiranja (9 ur) in povratne vozovnice: 1,20 €
  • Varnost in videz (opisno): sledi dirkanja po parkirišču
  • Pokritost dostopnih poti do peronov: ne
  • Zavetje/čakalnica: da
  • Električne polnilnice: da
  • Druge storitve: počivališče za avtodome, stojalo za popravilo koles

Stožice

  • Ocena: Pomanjkljivo
  • Prednosti: Visoka kapaciteta; dobra lokacija; poceni dostop z avtobusom do centra Ljubljane.
  • Slabosti: Relativno nizka frekvenca; zapleten dostop do peronov; na voljo je samo avtobus.

p-r-stozice

Dostopnost in hitrost  Lokacija in informacije  Udobje in cena 
  • Način prevoza z JPP: mestni avtobus (linija 1)
  • Največja oddaljenost od perona: 220 m
  • Povprečni interval odhodov med 6. in 9. uro: 15 min
  • Povprečni interval prihodov med 14. in 17. uro: 15 min
  • Čas obratovanja JPP: 4.–23:45
  • Čas vožnje do centra mesta z JPP: 20 min
  • Zmogljivost parkirišča: 342 navadnih, 20 za invalide, 6 za električne, 24 kratkotrajnih, 244 za kolesa (od tega 6 za e-kolesa), 16 omaric
  • P+R je primeren, če prihajate z Gorenjske (neugodna lokacija) in/ali je vaš cilj Ljubljana – Šiška, center, Vič, Moste
  • Označenost parkirišča: dobra (ne na avtocesti)
  • Označenost peronov: slaba (ni potrebe)
  • Informacija o zasedenosti: ne (odprto/zaprto)
  • Informacija o naslednjih odhodih: da
  • Cena parkiranja (9 ur) in povratne vozovnice: 1,20 €
  • Varnost in videz (opisno): sledi dirkanja po parkirišču
  • Pokritost dostopnih poti do peronov: ne
  • Zavetje/čakalnica: da
  • Električne polnilnice: da
  • Druge storitve: počivališče za avtodome, stojalo za popravilo koles

Studenec

  • Ocena: Pomanjkljivo
  • Prednosti: Poceni dostop z avtobusom do centra Ljubljane.
  • Slabosti: Slabo opazna lokacija; zapleten dostop do peronov; relativno nizka frekvenca; na voljo je samo avtobus.

p-r-studenec

Dostopnost in hitrost  Lokacija in informacije  Udobje in cena 
  • Način prevoza z JPP: mestni avtobus (linije 13, 18, 20)
  • Največja oddaljenost od perona: najmanj 400 m
  • Povprečni interval odhodov med 6. in 9. uro: 18 min
  • Povprečni interval prihodov med 14. in 17. uro: 16 min
  • Čas obratovanja JPP: 5.–22.15
  • Čas vožnje do centra mesta z JPP: 10 min
  • Zmogljivost parkirišča: 1160 navadnih, 60 za invalide
  • P+R je primeren, če prihajate z Gorenjske ali Štajerske in/ali je vaš cilj Ljubljana – Bežigrad, center, Moste
  • Označenost parkirišča: samo kot parkirišče za Stožice, kot P+R slabo
  • Označenost peronov: ne
  • Informacija o zasedenosti: ne
  • Informacija o naslednjih odhodih: ne
  • Cena parkiranja (9 ur) in povratne vozovnice: 1,20 €
  • Varnost in videz (opisno): neprijetno
  • Pokritost dostopnih poti do peronov: ne
  • Zavetje/čakalnica: da
  • Električne polnilnice: ne
  • Druge storitve: stadion in športna dvorana

Avtorja: Klemen Košič in Boštjan Okorn

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju