Kot smo pred kratkim preverili, je cena za prenos podatkov zunaj držav EU tako visoka, da to storitev odsvetujemo. A včasih do prenosa podatkov pride tudi spontano, ne da bi uporabnik to sploh želel. Samodejno bo prekinjen, ko bo višina stroška dosegla največ 61 evrov (z DDV). Zato smo pri slovenskih operaterjih mobilne telefonije preverili, na kakšen način se lahko temu strošku izognemo.

Rešitve so različne, vedno brezplačne, a ne nujno vedno najbolj prijazne uporabniku. Vsekakor jih uveljavite, preden boste s telefonom priključeni na omrežje operaterja v državi zunaj EU.

Izklop prenosa podatkov v telefonu

Prenos podatkov med gostovanjem lahko izključite v telefonu. Med nastavitvami mobilnega omrežja poiščite možnosti Podatkovno gostovanje (Data Roaming) in jo izključite (izklop/off). Opozarjamo, da boste s tem izključili prenos podatkov med katerim koli gostovanjem v drugih omrežjih, tudi v Sloveniji (če operater to omogoča), vsekakor pa tudi v EU.

Izklop prenosa podatkov na mobilnem telefonu

Zaradi tehničnega hrošča se manjši prenos podatkov v omrežjih 4G (LTE) lahko zgodi tudi v primeru, ko je podatkovno gostovanje v telefonu izključeno. Da bi se izognili nepotrebnim stroškom (in kasnejšim pritožbam), v telefonu nastavite, da se povezuje samo v omrežja 2G in 3G. Nastavitev lahko izvedete pod možnostjo Prednostna omrežja (Preffered Networks) v sistemu Android ali Mobile data options/Voice & Data v sistemu iOS.

Izklop prenosa podatkov pri operaterjih

Preverili smo, kako lahko prenos podatkov zunaj EU izključite neposredno pri operaterjih. S tem se boste zagotovo zaščitili pred nenadejanimi stroški, a tudi tu velja, da z izjemo Telekoma Slovenije operaterji ne ločujejo med gostovanjem v omrežjih držav EU in tistimi izven njih.

To je lahko zoprno v primeru, ko uporabljate prenos podatkov v državi EU, ki je blizu tiste zunaj EU (denimo države okrog Švice, grški otoki blizu Turčije ali Albanije …), saj morate biti pozorni na to, da lahko pride do preskoka v omrežje druge države.

A1

V določenih državah in pri določenih operaterjih imajo naročniki A1 vključen samodejni zakup prenosa podatkov v znesku 9,99 evra za 1 GB. Cena sicer ni pretirana, če boste to možnost znali izrabiti, a če prenosa podatkov v tujini ne nameravate uporabljati, jo lahko izključite. Najbolj preprosto s pošiljanjem kratkega sporočila (SMS) s ključno besedo »DATA 1 STOP« na številko 4040.

Operaterja lahko kontaktirate tudi preko spletnega obrazca. Jasno je, da boste potem za morebitni (in morda nenadejani) prenos podatkov plačali (precej več) po ceniku.

Spletni obrazec lahko uporabite tudi za sistemsko blokado prenosa podatkov v tujini (torej tudi v EU). Možnost vklopa in izklopa te blokade je tudi v aplikaciji Moj A1.

Bob

Pri Bobu popolno blokade prenosa podatkov v tujini (tudi EU) lahko izvedete s klicem na številko za pomoč uporabnikom ali na spletnem portalu Moj bob, ne pa tudi v mobilni aplikaciji.

Hot

Za onemogočanje prenosa podatkov v tujini se je treba prijaviti v mobilno ali spletno aplikacijo Moj Hot in odznačiti možnost pošiljanja podatkov v tujini. Tudi v tem primeru velja, da s tem onemogočite prenos podatkov znotraj in zunaj EU.

Re:do:

Na spletni strani je zapisano zgolj, da imajo uporabniki nastavljen varnostni limit za prenos podatkov med gostovanjem v tujini pri 60 evrih. Za vse drugo morajo poskrbeti sami (z nastavitvami na telefonu), trenutno ni nobene druge možnosti blokade storitev v tujini.

T-2

Blokado gostovanja v tujem omrežju (tudi znotraj EU) lahko naročniki uredite tudi sami. Kratko sporočilo (SMS) s ključno besedo BLOKADA PODATKOV TUJINA morate poslati na številko 1111. Enak postopek je tudi v primeru deblokade. Na številko 1111 pošljete SMS s ključno besedo DEBLOKADA PRENOSA PODATKOV TUJINA.

Telemach

Za vklop oziroma izklop prenosa podatkov v tujini (tudi znotraj EU) uporabite ukazni niz USSD. V telefon vtipkajte *121*4# in tipko za klicanje, nato pa sledite navodilom o izbiri blokade, ki jo želite vključiti oziroma izključiti.

Telekom Slovenije

Vse v zvezi s prenosom podatkov lahko urejate v aplikaciji ali z obrazcem, morda še bolj preprosto pa je uporaba ključnih besed v kratkem sporočilu.

Telekom kot edini omogoča, da znesek porabe za prenos podatkov (doma in v tujini) nastavite na 0 evrov, kar pomeni, da bo sistem onemogočil prenos podatkov, ko bi ta začel povzročati stroške:

  • v aplikaciji Moj Telekom za spremembo višine zneska izberite sklop Poraba in vpišite 0;
  • v kratko sporočilo napišite LIMITGPRS 0 in ga pošljite na 1918.

Blokado prenosa podatkov v tujini lahko pri Telekomu izberete za vso tujino (tudi EU) ali pa samo med gostovanjem izven EU. Ker večina uporabnikov ne bi smela imeti večjih težav s stroškov prenosa podatkov med gostovanjem v EU, navajamo samo način blokade v državah zunaj EU:

  • v aplikaciji Moj Telekom izberite Blokada prenosa podatkov v tujini in vključite možnost Blokada prenosa podatkov izven EU;
  • na številko 1918 pošljite kratko sporočilo TUJINA PODATKI IZVEN EU DA

Besedilo: Boštjan Okorn

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju