Zamuda letala

6. julij 2023

Turizem in potovanja
Zamuda letala

Rezerviral sem let v Neapelj. Moj let je pet ur zamujal. Ali mi pripada odškodnina in v kakšni višini ? Nismo bili obveščeni, da bi zamuda nastala zaradi izrednih razmer. Ali naj poskusim zahtevati odškodnino od letalske družbe?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Pravice letalskih potnikov - Uredba št. 261/20041

Pravice letalskih potnikov so v primeru zamude leta urejene v Uredbi št. 261/20041. Ta se uporablja za potnike, ki odhajajo z letališča države članice EU, dodatno pa tudi za potnike, ki odhajajo z letališča tretje države in so namenjeni na letališče države članice EU, kadar ta let zagotavlja letalski prevoznik s sedežem v EU.

Zamuda daljša od pet ur

Če je zamuda daljša od pet ur, mora letalski prevoznik potniku ponuditi:

  • oskrbo s hrano in pijačo, 
  • prenočitev, ko je to potrebno (vključno s prevozom med letališčem in hotelom),
  • dva brezplačna telefonska klica ali sporočili po e-pošti.

Poleg naštetega mu mora ponuditi še možnost izbire med:

  • prekinitvijo potovanja, pri čemer mora potniku v sedmih dneh povrniti stroške v višini polne cene vozovnice za tisti del poti, ki ni bil opravljen, in za opravljeni del poti, če let ne služi več namenu glede na potnikov potovalni načrt. Zagotoviti mu mora tudi brezplačen let na izhodiščno mesto odhoda takoj, ko je to mogoče;
  • spremembo poti in nadaljevanjem potovanja po primerljivih pogojih na končni namembni kraj takoj, ko je to mogoče oz. pozneje, če potniku to ustreza. 

Zamuda leta najmanj tri ure po predvidenem prihodu

Potniki, ki zaradi zamude leta prispejo na namembno letališče najmanj tri ure po predvidenem prihodu, so po odločitvi sodišča EU upravičeni tudi do odškodnine. Višina je določena v pavšalnem znesku in je odvisna od dolžine leta. 

Zamuda Razdalja  Odškodnina
Več kot 3 ure  do 1500 km  250 €
 znotraj EU nad 1500 km 400 € 
drugi leti 1500–3500 km
drugi leti nad 3500 km  600 €

V konkretnem primeru je potnik upravičen do odškodnine v višini 250,00 EUR. Zahtevek vloži pri letalskem prevozniku, ki je opravil let, na obrazcu, ki je objavljen na spletni strani letalskega prevoznika. 

Odgovor sta pripravili: Petra Lovišček & Tea Žnidaršič

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju