Zamuda letala
6. julij 2023

Rezerviral sem let v Neapelj. Moj let je pet ur zamujal. Ali mi pripada odškodnina in v kakšni višini ? Nismo bili obveščeni, da bi zamuda nastala zaradi izrednih razmer. Ali naj poskusim zahtevati odškodnino od letalske družbe?
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Pravice letalskih potnikov - Uredba št. 261/20041
Pravice letalskih potnikov so v primeru zamude leta urejene v Uredbi št. 261/20041. Ta se uporablja za potnike, ki odhajajo z letališča države članice EU, dodatno pa tudi za potnike, ki odhajajo z letališča tretje države in so namenjeni na letališče države članice EU, kadar ta let zagotavlja letalski prevoznik s sedežem v EU.
Zamuda daljša od pet ur
Če je zamuda daljša od pet ur, mora letalski prevoznik potniku ponuditi:
- oskrbo s hrano in pijačo,
- prenočitev, ko je to potrebno (vključno s prevozom med letališčem in hotelom),
- dva brezplačna telefonska klica ali sporočili po e-pošti.
Poleg naštetega mu mora ponuditi še možnost izbire med:
- prekinitvijo potovanja, pri čemer mora potniku v sedmih dneh povrniti stroške v višini polne cene vozovnice za tisti del poti, ki ni bil opravljen, in za opravljeni del poti, če let ne služi več namenu glede na potnikov potovalni načrt. Zagotoviti mu mora tudi brezplačen let na izhodiščno mesto odhoda takoj, ko je to mogoče;
- spremembo poti in nadaljevanjem potovanja po primerljivih pogojih na končni namembni kraj takoj, ko je to mogoče oz. pozneje, če potniku to ustreza.

Pravice letalskih potnikov
Zamuda leta najmanj tri ure po predvidenem prihodu
Potniki, ki zaradi zamude leta prispejo na namembno letališče najmanj tri ure po predvidenem prihodu, so po odločitvi sodišča EU upravičeni tudi do odškodnine. Višina je določena v pavšalnem znesku in je odvisna od dolžine leta.
Zamuda | Razdalja | Odškodnina |
Več kot 3 ure | do 1500 km | 250 € |
znotraj EU nad 1500 km | 400 € | |
drugi leti 1500–3500 km | ||
drugi leti nad 3500 km | 600 € |
V konkretnem primeru je potnik upravičen do odškodnine v višini 250,00 EUR. Zahtevek vloži pri letalskem prevozniku, ki je opravil let, na obrazcu, ki je objavljen na spletni strani letalskega prevoznika.
Odgovor sta pripravili: Petra Lovišček & Tea Žnidaršič

Raziskava o zadovoljstvu pri potovanju z letalom
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.