Zakaj pokojnine ne morem dobiti preko poštne nakaznice?

5. junij 2024

Osebni računi
Zakaj pokojnine ne morem dobiti preko poštne nakaznice?

Na nas se je obrnila potrošnica, ki ji je banka zaprla račun, zaradi izvršb ji ga nobena druga noče odpreti. Zanimalo jo je, zakaj – tako kot včasih – pokojnine ne more prejeti v gotovini preko poštne nakaznice.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Način izplačila pokojnin določa zakon

Za odgovor smo se obrnili na Zavod za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije. Pojasnili so, da je Državni zbor sprejel zakon o dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju, kar je pomenilo spremembo glede načina izplačevanja pokojninskih in invalidskih prejemkov.

Nova določba 120. člena se namreč glasi: "prejemki iz obveznega zavarovanja se izplačujejo negotovinsko na plačilne račune, odprte na bankah".

Tisti, ki so pred spremembo zakona pokojnino prejemali na bančni račun, ne morejo preiti na gotovinsko izplačevanje, njihov zahtevek se zavrne. Izjema pa velja za tiste, ki so pokojnino že prej prejemali v gotovini: "prejemki iz pokojninskega in invalidskega zavarovanja, ki so se do uveljavitve tega zakona izplačevali preko poštne dostave, se enako izplačujejo tudi po uveljavitvi tega zakona, razen, kadar spremembo načina izplačevanja zahteva uživalec pravice."

Kdor je torej način prejemanja pokojnine spremenil iz gotovinskega v izplačila na bančni račun, se ne more več vrniti na star sistem. Le tisti, ki so pred sprejetjem zakona pokojnino prejemali v gotovini in načina niso spreminjali, lahko ohranijo gotovinsko izplačevanje pokojnine.  

Žal tako tudi za tiste, ki so ostali brez bančnega računa, kamor so prejemali pokojnino, gotovinsko izplačevanje pokojnine ni več mogoče.

Banka mi ne odpre računa – kam naj prejemam pokojnino?

V primeru, da vam nobena od bank pri nas ne omogoči odprtja bančnega računa, lahko račun odprete pri eni od tujih spletnih bank. Najbolj razširjeni pri nas sta Revolut in N26.

To sicer zahteva določeno digitalno znanje, saj tovrstne banke nimajo fizičnih poslovalnic, vse – od odprtja do upravljanja računa in morebitno reševanje težav – poteka preko spleta oziroma aplikacije na pametnem telefonu.

Rešitev zato za marsikaterega prejemnika pokojnine ni idealna, a je morda edina možna, če bančnega računa, namenjenaga prejemanju pokojnine, ne morete odpreti pri bankah v Sloveniji.

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju