Vračilo poštnine pri vračilu izdelka, kupljenega na daljavo

22. januar 2024

Prodaja na daljavo in zunaj poslovnih prostorov
Vračilo poštnine pri vračilu izdelka, kupljenega na daljavo

To, da imamo pri nakupih na daljavo v 14 dneh pravico odstopiti od pogodbe, že vemo, kako pa je z vračilom zneska? Kakšen znesek in na kakšen način nam mora prodajalec vrniti denar in kaj vse je všteto v znesku?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Spletno nakupovanje postaja čedalje bolj priljubljeno, saj nam za to, da v eni uri obiščemo več različnih trgovin, ni potrebno niti vstati s kavča.

Posledično pa se zato, ker si izdelka pred nakupom ne moremo ogledati v živo, večkrat zgodi, da kupimo izdelek, ki nam ne ustreza in ga želimo vrniti.

Vprašanje potrošnice

Na nas se je obrnila potrošnica, ki je na slovenski spletni tržnici kupila hladilnik. Ker je po dostavi ugotovila, da hladilnika zaradi njegove širine ne more postaviti na želeno mesto, je odstopila od prodajne pogodbe, hladilnik vrnila in pričakovala vračilo kupnine, vključno s stroški dostave. Tu pa se je zataknilo.

Trgovec ji je namreč vrnil le znesek kupnine za hladilnik, za znesek dostave pa trdil, da zanj ni upravičena do povračila. Po večkratnem dopisovanju je trgovec vendarle popustil, a ji je tudi tokrat ponudil vračilo poštnine le v obliki dobropisa, ne pa vračila v denarju.

Odgovor ZPS

Ker se potrošnica s tem ni strinjala in dobropisa ni želela prejeti, sama pa ni uspela rešiti težave, se je s prošnjo za pomoč obrnila na ZPS.

Trgovca smo kontaktirali s pojasnilom, da Zakon o varstvu potrošnikov določa, da mora podjetje  v primeru odstopa od pogodbe nemudoma oz. najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe vrniti vsa prejeta plačila, kar vključuje tudi dodatne stroške, kot je na primer poštnina, in sicer z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če se je potrošnik izrecno strinjal z uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.

Res pa je, da strošek vračila izdelka nosi potrošnik, razen, če je poslovna politika podjetja takšna, da omogoča tudi brezplačna vračila.

Primer se je uspešno zaključil, saj je potrošnica naslednji dan prejela vračilo še preostanka zneska na svoj bančni račun.

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju