Vprašanje potrošnika: vračilo izdelka brez napake
17. avgust 2020

"V knjigarni sem za otroka kupila knjigo iz zbirke Disneyjeva klasika. Doma sem ugotovila, da sem kupila napačno knjigo, zato sem jo hotela zamenjati, a prodajalka moji prošnji ni ugodila. Zanima me, ali lahko zahtevam zamenjavo."
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Zakon o varstvu potrošnikov daje potrošniku pravico do zamenjave le, če ima kupljeni izdelek napako. V tem primeru lahko potrošnik izbira, ali bo od prodajalca zahteval popravilo izdelka, znižanje kupnine, zamenjavo izdelka ali vračilo kupnine.
Izdelek, ki nima napake, lahko potrošniki zamenjajo ali vrnejo le ob dogovoru s prodajalcem, saj zakon prodajalcu ne nalaga, da bi moral potrošnikovi zahtevi ugoditi. Tako je od prodajalčeve poslovne prakse odvisno, ali bo dovolil zamenjavo izdelka z drugim, izstavil dobropis ali vrnil kupnino.
Drugačna pravila pa veljajo pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, in pogodbah, sklenjenih zunaj poslovnih prostorov podjetja. Če je potrošnik na primer izdelek kupil prek spleta, po telefonu ali na predstavitvi izdelkov zunaj prodajalčevega poslovnega prostora, ima možnost, da odstopi od pogodbe v 14 dneh od takrat, ko je izdelek prejel, ne da bi moral pri tem navesti razlog za odstop.
Avtorica: Tea Žnidaršič
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.