Vprašanje potrošnika: vračilo denarja v primeru odpovedi potovanja zaradi epidemije

16. marec 2021

Pravice potnikov in turistov Turizem in potovanja
Vprašanje potrošnika: vračilo denarja v primeru odpovedi potovanja zaradi epidemije

Na začetku lanskega leta smo pri turistični agenciji sklenili pogodbo o potovanju za križarjenje po Sredozemlju, z odhodom v septembru 2020. Mesec dni pred odhodom nas je agencija obvestila, da križarjenja zaradi omejitev, povezanih z epidemijo, ne bo mogoče izvesti. Ponudili so nam možnost prestavitve na poznejši termin, vendar se s tem nismo strinjali.

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Od organizatorja potovanja smo zahtevali vračilo že vplačanih zneskov. Organizator potovanja je to zavrnil z utemeljitvijo, da nam je bila izdana vrednotnica skladno z ukrepi iz 101.a člena Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (ZIUZEOP) in da smo do vračila denarja upravičeni šele v 12 mesecih po razglasitvi prenehanja epidemije. Ali je organizator potovanja ravnal pravilno?

Odgovor ZPS

Ukrepi iz 101.a člena ZIUZEOP so se uporabljali le do 31. 5. 2020. Ker je bilo potovanje odpovedano po izteku veljavnosti teh ukrepov, je treba uporabiti veljavne določbe Zakona o varstvu potrošnikov. Ta določa, da mora organizator potovanja, ki zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ne more izpolniti pogodbe o paketnem potovanju in potovanje odpove, potrošniku vrniti vsa plačila najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe.

Potrošnici smo predlagali, naj organizatorja potovanja obvesti, da se z izdajo vrednotnice ne strinja in zahteva vračilo vseh plačil najpozneje v roku 14 dni. Če ji organizator ne bi vrnil zneska opravljenih vplačil, smo ji predlagali prijavo na Tržni inšpektorat RS. Potrošnici je organizator potovanja na koncu povrnil vplačane zneske.

Avtor: Matjaž Jakin

 

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 4 x 16,50 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov (financira Mestna občina Ljubljana): 01 474 06 10

Več o svetovanju