Vprašanje potrošnika: vračilo denarja v primeru odpovedi potovanja zaradi epidemije
16. marec 2021
Na začetku lanskega leta smo pri turistični agenciji sklenili pogodbo o potovanju za križarjenje po Sredozemlju, z odhodom v septembru 2020. Mesec dni pred odhodom nas je agencija obvestila, da križarjenja zaradi omejitev, povezanih z epidemijo, ne bo mogoče izvesti. Ponudili so nam možnost prestavitve na poznejši termin, vendar se s tem nismo strinjali.
Dodaj vsebino med priljubljene
Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija
Od organizatorja potovanja smo zahtevali vračilo že vplačanih zneskov. Organizator potovanja je to zavrnil z utemeljitvijo, da nam je bila izdana vrednotnica skladno z ukrepi iz 101.a člena Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (ZIUZEOP) in da smo do vračila denarja upravičeni šele v 12 mesecih po razglasitvi prenehanja epidemije. Ali je organizator potovanja ravnal pravilno?
Odgovor ZPS
Ukrepi iz 101.a člena ZIUZEOP so se uporabljali le do 31. 5. 2020. Ker je bilo potovanje odpovedano po izteku veljavnosti teh ukrepov, je treba uporabiti veljavne določbe Zakona o varstvu potrošnikov. Ta določa, da mora organizator potovanja, ki zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ne more izpolniti pogodbe o paketnem potovanju in potovanje odpove, potrošniku vrniti vsa plačila najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe.
Potrošnici smo predlagali, naj organizatorja potovanja obvesti, da se z izdajo vrednotnice ne strinja in zahteva vračilo vseh plačil najpozneje v roku 14 dni. Če ji organizator ne bi vrnil zneska opravljenih vplačil, smo ji predlagali prijavo na Tržni inšpektorat RS. Potrošnici je organizator potovanja na koncu povrnil vplačane zneske.
Avtor: Matjaž Jakin
Sveže e-novice ZPS, vsak petek
Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.
Politika varovanja osebnih podatkov
Sorodne objave
Nazaj na seznam objavPostanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.