Vprašanje potrošnika - v slovenski spletni trgovini ena cena, v španski druga

19. april 2022

Oblačila in obutev Cene in stroški
Vprašanje potrošnika - v slovenski spletni trgovini ena cena, v španski druga

V spletni trgovini sem želela kupiti obleko, za katero sem ugotovila, da je v španski različici spletne trgovine precej cenejša kot v slovenski. Menim, da je to diskriminatorno do potrošnikov. Ali ne obstaja poseben zakon, ki določa, da bi morale biti cene enake ne glede na državo, iz katere prihaja potrošnik?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Odgovor ZPS

Ne, zakonodaja ne določa, da morajo biti cene izdelkov enake v vseh jezikovnih različicah spletne trgovine istega prodajalca. Če ima prodajalec spletno trgovino tako v španskem kot slovenskem jeziku, cene izdelkov niso nujno enake.

Prodajalci lahko cene še vedno prilagajajo glede na ciljni trg posamezne spletne trgovine, ne nazadnje je razlika v ceni lahko pogojena tudi z različnimi stopnjami davkov.

Zakonodajna sprememba pa se je pred nekaj leti s sprejetjem evropske uredbe zgodila na področju geografskega blokiranja, ki je odtlej prepovedano.

Pri geografskem blokiranju gre za diskriminatorno prakso prodajalcev, ki potrošnikom bodisi v celoti preprečuje dostop do posamezne spletne strani, jih samodejno preusmerja na spletno stran v njihovem jeziku ali jim onemogoča nakup izdelkov in storitev zgolj na podlagi njihovega prebivališča ali državljanstva.

Takšna praksa je torej prepovedana, čeprav so določene izjeme, kjer je geografsko blokiranje še vedno dovoljeno – med njimi so na primer avdiovizualne storitve in avtorsko zaščitene vsebine ter nekatere druge storitve.

Poleg tega uredba o prepovedi geografskega blokiranja ne določa, da mora prodajalec zagotavljati dostavo blaga v državo potrošnikovega prebivališča. V praksi to pomeni, da tudi če potrošnik lahko dostopa na primer do španske različice spletne trgovine in tam opravi nakup po nižji ceni, prodajalec morda ne bo omogočal izbire dostave blaga v Slovenijo.

Avtor: Matjaž Jakin

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 69,60 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Ste v potrošniški zagati?

Pokličite nas. Svetovali vam bodo izkušeni pravni strokovnjaki. Brezplačno za člane in članice ZPS.

 

Več o svetovanju