Vprašanje potrošnika: uveljavljanje garancije brez garancijskega lista

29. julij 2020

Garancija
Vprašanje potrošnika: uveljavljanje garancije brez garancijskega lista

Kupil sem električni ventilator pri večjem slovenskem trgovcu. Prejel sem garancijski list, ki je bil v škatli skupaj z izdelkom, a neizpolnjen (brez datuma, nepodpisan in nežigosan). Ali naj zahtevam, da ga prodajalec izpolni? Ali lahko vseeno uveljavljam pravice iz naslova garancije?

Dodaj vsebino med priljubljene

Za dodajanje vsebine med priljubljene potrebujete uporabniški profil. Brezplačna registracija

Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot) določa, da mora prodajalec za blago, za katero je izdana garancija, ob sklenitvi prodajne pogodbe potrošniku izročiti garancijski list. ZVPot določa tudi obvezne sestavine garancijskega lista. Garancijski list mora biti potrošniku lahko razumljiv, sestavljen v slovenskem jeziku, pisno na papirju ali drugem trajnem nosilcu podatkov.

Dajalec garancije ima vse obveznosti po zakonu, tudi če garancijski list ne vsebuje vseh zahtevanih podatkov ali ni izdan na predpisan način. Torej, garancijo lahko uveljavljate, čeprav garancijskega lista niste prejeli. Bo pa seveda treba izkazati, kdaj in od katerega podjetja ste izdelek kupili, na primer z računom.

Če podjetje krši določila zakona, ga lahko kaznuje tržni inšpektorat.

Avtorica: Jana Turk

Sveže e-novice ZPS, vsak petek

Ste z zanimanjem prebrali ta članek?
Prijavite se na e-novice ZPS za še več aktualnih in koristnih vsebin.

Politika varovanja osebnih podatkov

Sorodne objave

Nazaj na seznam objav

Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije

ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.

Zakaj postati član-ica?

Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:

  • Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih z dostavo na dom
  • Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
  • Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
  • Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike

Že od 4 x 16,50 € / na leto

Zakaj so vsebine ZPS plačljive?

Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.

Želim se včlaniti

 

Potrošniško svetovanje ZPS

Na voljo vam je vsak dan. Svetujejo izkušeni pravni strokovnjaki.

Za člane: 01 432 00 89 Za nečlane: 090 50 90

Svetovanje o pravicah pacientov za občane Mestne občine Ljubljana: 01 474 06 10

Več o svetovanju